Po rozpoczęciu "sprowokowanej przez Anglię niemieckiej wojny obronnej w Polsce" we wrześniu 1939 pewna skandynawska sieć sklepów meblowych zdecydowała się nie opuszczać dobrze rokującego rynku nabywców w Tysiącletniej Rzeszy Adolfa Hitlera i dalej zapewniać komfort życiowy zwykłych Niemców. Zarówno tych, którzy nie popierali polityki Fuehrera, jak i tych którzy mu ochoczo "hajlowali".
Ale tak jak znajdując się wśród eksplodujących szamb trudno nie zostać obryzganym odchodami, tak samo w totalitarnym zmilitaryzowanym państwie niemożliwe jest pozostać na uboczu od jego nieodłącznych atrybutów - np. powszechnej wojennej histerii. Więc w sklepach sieci organizowano zbiórki ubrań i wyposażenia dla trudzących się w pocie dla dobra niemieckiego Narodu na Wschodzie i Zachodzie SS-Einsatzgruppen, a z magazynów sieci wysyłano im niezbędnie potrzebne do wykonywania zadań środki ochrony roślin i przeciw insektom jak Cyklon-B i podobne. "1941 r. 23 grudnia administracja wysłała pismo do firmy "Testa" - Międzynarodowego Towarzystwa Zwalczania Szkodników (Tesch und Stabenow. Internationale Gesellschaft für Schädlingsbekämpfung) z zapytaniem, czy nie posiada ona filii w Generalnej Guberni, gdyż w obozie zaszła konieczność przeprowadzenia dezynfekcji.")
To nie wszystko - manegement zagranicznej sieci handlowej skrupulatnie dopilnował, aby wśród jej pracowników nie ukrył się żaden "Waffenträger" [=zdolny do noszenia broni] rezerwista i bezpośrednio zmuszono ich do wstąpienia Wehrmachtu czy Waffen-SS, zwalniając z pracy i równocześnie zawiadamiając o tym właściwą wojskową komisję mobilizacyjną
Szokuje wspólna publikacja francuskiego "Le Monde", holendersko-międzynarodowego Bellingcat i rosyjskiego Insider (theins.ru/en) o pomocy sieci marketów AUCHAN dla rosyjskich agresorów pustoszących sąsiednią Ukrainę, a jeszcze bardziej o współpracy jej menagementu z wojskowymi komisjami mobilizacyjnymi, wręcz wpychającymi swoich specjalnie dla tego zwolnionych już ex-pracowników w szeregi rosyjskiego "mięsa armatniego", jakimi są dla na froncie nowozmobilizowani.
"Auchan has been supporting the war not only by providing so-called humanitarian aid but also by helping the authorities to combat draft dodgers. Auchan collected and handed over to the military registration and enlistment offices data on its employees (data on military ID cards had been collected from employees in January 2022, before the full-scale invasion began) and then, after the announcement of mobilization, it helped the military registration and enlistment offices to fulfill the norm: employees were served draft cards right at the workplace and offered to resign, an eyewitness told The Insider."
https://theins.ru/en/politics/259460 https://theins.ru/politika/259454
"Ubranka we krwi" i "głowa w siatce" na sklepowych półkach. Bojkot w Auchan
Klienci Auchan mogą spotkać w sklepach "głowę w siatce" na dziale mięsnym czy też "bombę kasetową" wśród dziecięcych zabawek. Twórca tych etykiet, artysta Bartłomiej Kiełbowicz, kontynuuje swoją głośną akcję. Jego celem jest napiętnowanie firm, które nie wycofały się z Rosji. Zapowiada, że szykuje "coś nowego".
https://noizz.pl/spoleczenstwo/ubranka-we-krwi-i-glowa-w-siatce-na-polkach-w-auchan-nowa-akcja/t2lfhrs