Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
78
BLOG

28.05.2022, Sobota

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 2
Czy umiem być ze sobą uczciwym do bólu?

Na jednej z mityngowych sal znajduje się napis: "Nie ma trzeźwości bez uczciwości". To chyba nawet jakiś slogan AA. 

Ja rozumiem go tak, że chodzi o uczciwość wobec siebie, bo z drugiej strony "Desiderata" ostrzega: Zachowaj ostrożność w swych przedsięwzięciach - świat bowiem pełen jest oszustwa. 

Jestem dzieckiem terapii, od tego się zaczęło i cieszę się, że swoje życie zawierzyłem specjalistom, w zamkniętym ośrodku, bo myślę, że w trybie dochodzącym czy tylko opierając się na mityngach bym sobie nie poradził. To na terapii nauczyłem się, że nie ma co się oszukiwać, minimalizować, wyjaśniać sobie i siebie różnymi powodami. Myślę, że pomogła w tym maksyma ośrodka, w którym odbywałem terapię podstawową: Kto chce - szuka sposobów. Kto nie chce - szuka powodów. 

Mówię o uczciwości wobec siebie, bo całą resztę jestem w stanie oszukać. Trzeba do domu przemycić prezent dla któregoś członka rodziny? Zapraszam po swoje usługi. Wniosłem niejedną flaszkę w plecaku, a jak Żona zaczęła go ukradkiem sprawdzać, po kieszeniach. Albo jak Jej nie było. Albo w napojach. I na setki, tysiące sposobów. 

Jestem specjalistą od oszukiwania i mam to na liście moich sygnałów ostrzegawczych - gdy zaczynam kluczyć, kombinować, ukrywać, i nie dopuszczać do siebie różnych rzeczy - znaczy, że coś ze mną jest nie tak. A życie w uczciwości wobec siebie i bliskich naprawdę kosztuje dużo mniej energii, bo nie traci się jej na tworzenie piętrowych kłamstw. Ani nie ma strachu, że wszystko upadnie. 

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości