Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
12
BLOG

12.08.2022, Piątek

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Rozmaitości Obserwuj notkę 0
Czy wprowadzam w życie zasadę dobra oraz nakazy prawości i szlachetności?

imageLubię gry planszowe. Jestem w nich dobry, szczególnie, jeśli wymagają planowania i długotrwałego dążenia do celu. Kiedyś dużo bardziej lubiłem gry wymagające blefu, negocjacji, naginania zasad. Czasem oszukiwałem, by wygrać. 

Nie byłem uczciwy wobec innych, gdy piłem. Nie byłem, przede wszystkim, uczciwy wobec siebie. 

Teraz staram się być uczciwy, lecz niekiedy po prostu się nie da. Na przykład w pracy mam przekonać klienta do mojej oferty - taki mam cel. By go zrealizować, ściemniam, i owszem, bo klient tego oczekuje. On wie, że ściemniam, więc moją ofertę dzieli przez pół. Jeśli mu tego dodatkowego pół nie dam, wybierze ofertę kogoś innego, taką samą, albo nawet gorszą. 

Taka gra. Takie zasady.

W tym wszystkim jednak, chcę być uczciwy wobec siebie - jeśli miałbym kogoś oszukać, żeby zarobić - nie zrobiłbym tego. Nie wiem, czy to szlachetne. Wiem, że w grach planszowych nie oszukuję od czasu, gdy przestałem pić. 

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości