Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
48
BLOG

19.03.2023, Niedziela

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Rozmaitości Obserwuj notkę 4
Czy wyzbyłem się swoich wad?

imageBardzo dyskusyjne jest dla mnie temat wad. Między innymi dlatego, że ciężko jest z definicją. Gdyby bowiem przyjąć za kryterium nieobyczajne zachowanie, trzeba by piętnować różne popularne zachowania. Gdyby przyjąć za kryterium przeszkadzania innym, to niektóre wady w niektórych sytuacjach są zaletami - na przykład nadmierna pewność siebie przyda się w zawodzie sprzedawcy. Nie inaczej, gdyby próbować zastosować kryterium przeszkadzania mnie samemu. 

Jak nazwać taką wadę, że ciężko mi przeznaczyć choćby niewielką sumę na swoje zachcianki i przyjemności? Pewnie skąpstwem, tyle że jeśli mam kupić coś, co ofiaruję komuś, nie mam z tym większego problemu. A może powinienem na to spojrzeć z drugiej strony: że jestem zaradny, powściągliwy i przemyśliwuję swoje decyzje?

Jest jednak kilka wad (jakkolwiek je pojmować), których pozbyłem się bez żalu i dzięki czemu czuję się lepiej. Przykładem może być pycha, która kroczy przed upadkiem. Nieuczciwość wobec siebie, wobec innych zdarza mi się to i owo przemilczeć, żeby nie ranić. I, wśród innych, poczucie niespełnienia, ale o tym już innym razem. 

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości