Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
18
BLOG

25.05.2023, Czwartek

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Rozmaitości Obserwuj notkę 0
Czy umiem żyć dniem dzisiejszym?

imagePrzeprowadziłem ostatnio z przyjacielem arcyciekawą rozmowę na temat koncepcji 24 godzin. 

Zgodziliśmy się, że częstokroć przesadza się w rozumieniu tej koncepcji. Dziś nie piję, dziś nie palę - powiada mój przyjaciel i to są dla mnie 24 godziny. Najdłużej trzeźwy jest ten, kto wstał dziś najwcześniej - powiada inny. I to też są 24 godziny. 

Nie planuję, nie zakładam, żyję tu i teraz - to już nie jest to. 

24 godziny są potrzebne na początku. W trakcie terapii planowałem każdy dzień i podsumowywałem go. Wypełniałem szczelnie zajęciami, posiłkami, odpoczynkiem. Nauczyłem się traktować te działania w kategorii celu - który osiągnę dziś, jutro, potem. 

Staram się nie planować co do minuty, za to planować. Mam marzenia, a jak powiedział Napoleon Hill: Plany to marzenia z datą wykonania. Chcę realizować marzenia. Chcę się rozwijać i żyję w świecie realnym. A świat realny to również inni ludzie. Nie mieszkam w próżni. Nie jestem pępkiem świata. Moje życie składa się z dni, dlatego dzień po dniu wykonuję różne działania. I z dni robią się miesiące. Z miesięcy - lata. 

Są dwa dni, które trzeba wykreślić z kalendarza - powiedziała kiedyś Maria Czubaszek. - Wczoraj i jutro. Coś w tym jest. Ale lubię wyobrażać sobie, co chciałbym, żeby się stało za kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt i kilkaset jutr.

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości