brat kalafiora brat kalafiora
44
BLOG

Poziom dziennikarstwa w tvn24

brat kalafiora brat kalafiora Polityka Obserwuj notkę 8

Poziom dyskusji publicznej w ogromnej mierze zależy od dziennikarzy, m.in. od ich poziomu intelektualnego.  Przepraszam z góry za generalizowanie, ale po prostu niedobrze mi się zrobiło po przeczytaniu wiadomości opatrzonej tytułem "Rosyjski raport ws. katastrofy gotowy". na tvn24.pl. Świadczy on o tym, że z poziomem intelektualnym w tej redakcji nie jest chyba najlepiej. Gdy zobaczyłem tytuł, aż mnie zatkało. Pomyslałem, że takie tempo byłoby czymś niespotykanym, jednak po ułamku sekundy się zreflektowałem - to niemożliwe na pewno jest jakieś przekłamanie, a jakże!!!! W treści wiadomości czytamy m.in: "Rosjanie skończyli pisać wstępny raport z odczytania czarnych skrzynek zamontowanych w prezydenckim samolocie". Tego typu refleksja jest chyba jednak obca dziennikarzom tej redakcji, która tą informację opatrzyła tak wiele mówiącym tytułem. Mam coraz większe obawy o rzetelne informowanie opinii publicznej o prowadzonym śledztwie.

Tak na marginesie. Obiecano nam, że jak tylko to będzie mozliwe opublikowana zostanie treść rozmów w kabinie pilotów. Termin, który został wstępnie podany upłynął już zdaje się tydzień temu. Czy ktoś orientuje się czy są jakieś nowe informacje w tym temacie. Na razie jesteśmy karmieni zapewnieniami, że śledztwo jest prowadzone profesjonalnie itd. i że nie mozna opublikować tych rozmów ponieważ nie są gotowe jeszcze nawet wstępne ustalenia zarówno komisji jak i zespołu prokuratorów. Tylko co to ma do rzeczy. Zauważcie, że takie tłumaczenie pojawia się ostatnio coraz częściej i chyba żaden z dziennikarzy nie próbował dociec jaki to ma związek z tym opóźnieniem. Przecież zapisy rozmów można opublikować bez komentarzy ze strony prokuratorów i śledczych. Co stoi na przeszkodzie żeby to zrobić? Poza tym tak naprawdę nie wiemy czym w tej chwili zajmują się polscy śledczy. Sądzę, że tak wrażliwy temat musi być prowadzony w transparentny sposób. Zdecydowanie nie wystaczy, że jesteśmy o tym tylko zapewniani. Brakuje mi chociażby codziennej (lub innej cyklicznej) szczegółowej infornacji o prowadzonych czynnościach oraz informacji jakie dane udało się do tej pory zebrać (np. w formie konferencji prasowej szefa komisji).

link: http://www.tvn24.pl/-1,1654742,0,1,rosyjski-raport-ws-katastrofy-gotowy,wiadomosc.html

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka