AndMan AndMan
585
BLOG

Zapiśnik- Poseł Nitras z zaboru Pruskiego...

AndMan AndMan Polityka Obserwuj notkę 26

    Waleczny harcownik Koalicji Obywatelskiej swoich korzeni szuka. Nie wiem dlaczego „biednych” Prusaków przywołuje do raportu. Nie bardzo rozumiem dlaczego. Urodzony w Połczynie Zdroju związany ze Szczecinem, a więc z miejscami, które nigdy nie były pod pruskim zaborem. Nazwa miejsca jego urodzenia pojawiła się w 1337 roku w liście hołdowniczym Hassego von Wedla do margrabiego brandenburskiego, gdzie po raz pierwszy wymieniono miasto Bolczin. Historycy tę datę przyjmują za rok założenia miasta. Tereny dzisiejszego Szczecina już od 1185 roku wraz przyległymi ziemiami  były lennem Danii, by następnie w 1235 roku stać się lennem cesarza i wejść w skład Świętego Cesarstwa Rzymskiego. Jak widać poseł Nitras delikatnie mówiąc mija się z prawdą szukając jakiś bliżej nieokreślonych związków tych ziem z pruskim zaborem. Nie wiem dlaczego wśród polityków KO jest jakaś moda na „prusackość”. Jednak ten miłośnik pruskiego drylu dostał wczoraj dość ciekawą lekcję historii od Jarosława Kaczyńskiego. Na swoje nieszczęście rzucił w kierunku Prezesa PiS-u słowną zaczepkę- ...Panie prezesie, jak Polak z Polakiem... ja z zaboru Pruskiego... No i zdziwił się ten młody człowiek szukający korzeni w mrokach średniowiecza, gdy taką odpowiedź usłyszał- ...Ja wiem, że ja jestem z wolnej Polski a z zaboru pan, to widać... Słychać i czuć chciałoby się dopisać. To nie był dobry dzień dla pana Nitrasa. Zaorała go lewica ...Z sali plenarnej: Kiedy @__Lewica nie zagłosowała zgodnie ze spodziewaniem PO, pan poseł @SlawomirNitras powiedział: „Kiedy będziemy rządzili z Konfederacją, to my będziemy rządzili, a Konfederacja zajmie się Wami”. Od pomarańczowego do brunatnego jeden krok... Zaorał Prezes. Mam nadzieję, że będzie można spotkać posła Nitrasa na największym patriotycznym wydarzeniu w naszym kraju- Marszu Niepodległości, gdzie wraz z Konfederatami z zapałem będzie machał szturmówką. I szczerze mówiąc lepsze to będą korzenie od tych pruskich. Mój nie żyjący już dziadek, Powstaniec Wielkopolski lepiej by to panu posłowi z zaborów wytłumaczył. Chociaż wątpię czy by to zrozumiał. 

image

                                                                      Poseł Nitras z zaboru pruskiego. Foto: TVP INFO

AndMan
O mnie AndMan

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka