zbit fg zbit fg
538
BLOG

203. Na początku był Chaos, czyli samo ciepło - zero absolutne

zbit fg zbit fg Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 5

    Chaos przez duże Ch to absolutny chaos. Ciepło wszędzie jednakowe, bez różnicy temperatur, którego nie można zmierzyć ani poczuć. Energia najmniej uporządkowana, nie mogąca wykonać żadnej pracy.
    Praca to porządkowanie lub zmienianie porządku, albo jego zmniejszanie, czyli zamiana innej energii w ciepło, likwidowanie fluktuacji próżni, wzrost entropii.
    Taka jest moja mitologia. I tyle słów na niedzielę dzisiejszą.

    Wcale nie twierdzę że mam rację, ale tylko że pogodzeni z życiem nie wnoszą do niego niczego nowego.

zbit fg
O mnie zbit fg

62. Spis tytułów moich notek ułatwia nawigację w tym blogu, bo tytuły w tym Spisie są linkami do notek. Pseudoeuklidesową Einsteina szczególną teorię względności zbudowałem euklidesowo, czyli w sposób absolutnie wyobrażalny, klasycznie. A przy okazji rozszerzyłem ją na tachiony, dzięki czemu pojawiła się w niej antymateria.    Zobacz także co ja uważam. I inni.   A fizyka nie może być stekiem formułek nie do pojęcia, algorytmami dla liczydeł. Ale najłatwiej udowodnić to czego nikt nie rozumie. Zwłaszcza jeśli wystarczy udowodnić tak by nadal nikt nie rozumiał. A właśnie tak dowodzi się w fizyce współczesnej. Szczególna teoria względności Einsteina jest niepotrzebna, a moja jest potrzebna po to, by to zrozumieć.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie