zetjot zetjot
181
BLOG

Czym jest handel żywym towarem

zetjot zetjot Społeczeństwo Obserwuj notkę 22

Ludzie, jesteście jak dzieci we mgle i jak dzieciom we mgle trzeba wam tłumaczyć. Posługujecie się w rozumowaniu przestarzałymi kategoriami z w. XX i najwyższy czas zaktualizować wiedzę i używać na co dzień.

Ludzie są oprócz tego naiwnymi wizualistami, widzącymi tylko połowę rzeczywistości, tej wizualnej. Tymczasem natura ludzka jest dwoista – jest widoczne ciało i niewidoczny umysł. Ale ten umysł, choć osadzony w mózgu, nie wyrasta z nauronów jak łodyga rośliny, ma naturę zewnętrzną, społeczną. Można tu użyć analogii do komputera – jest sprzęt i jest oprogramowanie, hardware i software. Ale to jeszcze za mało, bo część software’u weszła pod wpływem ewolucji do hardware’u. Porównanie człowieka z komputerem jest zresztą za słabe, bo to człowiek jest wzorem, na którym opiera się sztuczna inteligencja, a nie odwrotnie.                                                                                                                                              

Jeżeli Facebook sprzedaje dane klientów, to sprzedaje w ten sposób klientów, bo dane na temat klientów stanowią umysłowe wyposażenie klientów. Handel żywym towarem nie polega tylko na sprzedaży ciała, bo ciało to tylko część pakietu, sprzedaż zawartości mojego umysłu jest także handlem żywym towarem.

Proszę sobie uzmysłowić rzecz powszechnie znaną: jeżeli podejmuję się pracy umysłowej, to pracodawca musi mi, zgodnie z umową, zapłacić za uzywanie mojego umysłu. Tymczasem Facebook oraz jego reklamodawcy traktują zawartość umysłową klientów w sposób dowolny bez ich zgody.

Podobnie musimy rozumować w kwestii skandalicznych wybryków dewiantów. Są one objawem agresji, niezależnie od tego czy stanowią naruszenie mojej cielesności czy naruszenie mojej umysłowej duchowości. I oba rodzaje naruszeń powinny być ściganie równie zdecydowanie. 

Takie rozumowanie odnosi się również do polityki, bo ta dotyczy aspektu duchowego, społecznego, jako że każdy jest nie tylko osobnym prywatnym ciałem, lecz także obywatelem - duchową cząstką wspólnoty.

Ten model rozumowania winien obowiązywać we wszelkich rozpatrywanych kwestiach.

zetjot
O mnie zetjot

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo