zetjot zetjot
219
BLOG

Niezbuntowany ? Cham niezbuntowany ?

zetjot zetjot Społeczeństwo Obserwuj notkę 11

Cham niezbuntowany ? Naprawdę niezbuntowany ?

Chyba krótką pamięć ma Ziemkiewicz, albo chodziło mu o efektowne wejście smoka i to chyba mu się udało.

Darujmy sobie tego „chama”, nie będę kwestii zasadności tego rzeczownika rozważał, bo moim zdaniem bardziej istotny jest przymiotnik „niezbuntowany”. Nie będę też cofał się do innych epok by snuć dywagacje na temat ciągłości lub nieciągłości pewnych zjawisk, więc odwołam się do czasów wspólczesnych i historii najnowszej.

No, kto się zbuntował w r. 1944 ?

Kto się zbuntował w Poznaniu w r.1956 ?

Kto się zbuntował w Zielonej Górze w r. 1960 ?

Kto się zbuntował w r. 1970 i w r. 1976 i, wreszcie, w r. 1980 ?

Kto wywołał w r. 1980 sensację na skalę światową i dał początek wielkiemu ruchowi „Solidarności” ?

Co nie oznacza, że książka Ziemkiewicza mi się nie podoba. Bardzo mi się, z rozmaitych wzgledów podoba, a najbardziej podoba mi się to, że można na jej temat dyskutować i to pod kątem rozmaitych wątków. Ale o tych wątkach innym razem.

zetjot
O mnie zetjot

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo