Według danych z Modelu Oglądalności Rzeczywistej, które podał prezes TVP Jacek Kurski, „Sylwester marzeń z Dwójką" oglądało przeciętnie 6,06 mln osób, a w szczytowym momencie - 8,01 mln. Z kolei Nielsen podaje, że koncert organizowany przez TVP2 oglądało w tej stacji średnio 4,96 mln widzów.
Zorganizowany na Równi Krupowej w Zakopanem „Sylwester marzeń” zaczął się we wtorek tuż przed godz. 20.00, a zakończył o godz. 1.00 w nocy. Na scenie pojawili się m.in. tacy artyści, jak: Maryla Rodowicz, Zenek Martyniuk i Akcent, Viki Gabor, Golec uOrkiestra, Gromee, Boys z liderem Marcinem Millerem, Radosław Liszewski i Weekend, Kombi, Stefano Terrazino, Bayer Full oraz Milano, Viki Gabor (tegoroczna zwyciężczyni Eurowizji Junior), Mateusz Mijal z zespołem, Jorrgus, Playboys, Piękni i Młodzi, Chico & The Gypsies i Pupo. Pojawiła się też latynoska gwiazda Natalia Oreiro, znana w Polsce z telenoweli „Zbuntowany anioł”.
Telewizja Polsat w wieczór sylwestrowy zaprosiła widzów na „Sylwestrową moc przebojów”, która odbyła się na Stadionie Śląskim w Chorzowie. Na scenie wystąpili m.in. wystąpią: Ronnie Ferrari, DJ-a Bobo, Mikolas Josef, La Bouche, Captain Jack, LayZee aka. Mr. President, Sławomir, Michał Szpak, Maciej Maleńczuk, Cleo, Daj to głośniej, Piersi, Ich Troje, Feel, Enej, Future Folk z wokalistą Staszkiem Karpielem-Bułecką, Long&Junior, MiG, After Party i Defis Miły Pan.
Z kolei telewizja TVN przygotowała sylwestra już po raz piąty wespół z Miastem Warszawa. Na scenie pojawili się: Sylwia Grzeszczak, Bajm, Edyta Górniak, Perfect, Natalia Szroeder, Kombii, Grzegorz Hyży, Blue Cafe, Patrycja Markowska, Pectus, Sławek Uniatowski, Reni Jusis, Ewelina Lisowska, Ania Karwan, Liber, Baranovski oraz Aleksandra Gintrowska.
Z danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Telewizję Polską wynika, że transmisję "Sylwestra marzeń z Dwójką" między godz. 19.58 a 1.00 oglądało średnio 4,96 mln osób, co dało TVP2 35,44 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów. Pełne wyniki tego badania będą znane w czwartek.
Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski wyniki oglądalności koncertu sylwestrowego TVP2 podawał tuż po jego zakończeniu (powołując się na dane MOR). Pochwalił się, że średnia widownia TVP2 wynosiła 6,06 mln osób (8,015 mln w peaku - występ Zenona Martyniuka). Podał również, że w tym samym czasie Polsat śledziło 2,1 mln osób (peak - 2,8 mln), a TVN - 1,3 mln osób (peak - 2,08 mln).
- Wydawało nam się, że jest już nie do pobicia, wyśrubowany rekord sprzed dwóch lat, kiedy był Luis Fonsi – został pobity rok temu, kiedy występował Alvaro Soler i było 7,8 mln. Wydawało się to nie do pobicia. Okazało się, że doskonale ułożony koncert, balansujący wszystkie gatunki muzyki, rozrywkowy – taki, jakiego ludzie chcą słuchać w Sylwestra, dał nam 8,015 mln w piku - komentował Jacek Kurski.
Prezes Telewizji Polskiej uważa, że przepisem na sukces jest słuchanie tego, co chcą widzowie. - To musi być Telewizja Publiczna, która nie wstydzi się swoich widzów i nie wstydzi się tego, czego ci widzowie pragną. Krótko mówiąc, ta muzyka, która przez lata była wypychana z mainstreamu, pogardzana, stygmatyzowana jako coś gorszego, muzyka taneczna – zwana potocznie disco polo – okazuje się, że jeśli jest dobrze zbalansowana z innymi gatunkami muzycznymi, to tworzy to idealną mieszankę dla naszych widzów. Zaspokaja wszystkie gusta, wszystkie wrażliwości. Nikt nie czuje się odrzucony, nikt nie czuje się gorszy (…) Przepis jest taki: balans, słuchać widzów i równoważyć. Nikogo nie wykluczać, wszystkich zapraszać. Szanować ludzi - powiedział Kurski.
Z danych Urzędu Miasta Zakopane wynika, że Nowy Rok przed sceną „Sylwestra marzeń” powitało około 67 tys. osób.
Od sylwestra 2016/2017 TVP zdecydowanie wygrywa pod względem oglądalności z konkurencyjnymi koncertami Polsatu (od dwóch lat w Chorzowie) i TVN (w Warszawie). Z badań Nielsena wynika, że „Sylwestrową Moc Przebojów” śledziło 2,19 mln widzów Polsatu (ponad 15 proc. udziału), a „Warszawa - Stolica Sylwestra 2019” miała w TVN niemal 1,44 mln oglądających (około 10 proc. udziału).
Metoda MOR to model oglądalności rzeczywistej. Jest to autorski pomiar stworzony przez TVP, opracowywany na podstawie danych uzyskanych z Netii. Telewizja Polska uważa bowiem, że badania Nielsena nie odzwierciedlają tego, ile osób faktycznie ogląda TVP.
Z udostępnionych przez Telewizję Polsat wstępnych danych wynika, że średnia widownia „Sylwestrowej Mocy Przebojów 2019” w Polsacie, Polsacie News i Polsacie 2 wyniosła około 2,8 mln widzów, co przełożyło się na 19,7 proc. udziału w 4+ i 24,7 proc. w 16-49. Peak przypadł na godz. 22.34, kiedy na scenie Maciej Maleńczuk wykonywał utwór „Dawna dziewczyno”. Wówczas trzy stacje Telewizji Polsat śledziło 3,6 mln widzów. O północy Polsat, Polsat News i Polsat 2 oglądało łącznie ponad 3 mln widzów (21,9 proc. udziału w 4+ i 29,6 proc. w 16-49). Stacja TVN nie podała własnych danych o oglądalności.
ja
Inne tematy w dziale Kultura