Kwaśniewski nie został wpuszczony do restauracji
Kwaśniewski nie został wpuszczony do restauracji

Kwaśniewski nie został wpuszczony do restauracji. "Zapomniałem paszportu covidowego"

Redakcja Redakcja Koronawirus Obserwuj temat Obserwuj notkę 53
Ja się szczepiłem i zachęcam wszystkich do zrobienia tego samego – mówi były prezydent Aleksander Kwaśniewski, który doświadczył w ostatnim czasie niemiłej sytuacji w związku z brakiem paszportu covidowego.

– Parę dni temu byłem w Austrii i nie zostałem wpuszczony do restauracji, bo zapomniałem telefonu z paszportem covidowym. Musiałem wracać do hotelu i wziąć ten dokument ze sobą. Musiałem go pokazać, niezależnie od tego, że byłem z byłym kanclerzem Austrii – wspomniał były prezydent w Polsat News.

– Ja się szczepiłem i zachęcam wszystkich do zrobienia tego samego. Przeszedłem w dodatku COVID-19 – nikomu tego nie życzę. Przeszedłem szczepienia – proszę państwa, szczepcie się. To nie boli – dodał.

Kwaśniewski zachęca do szczepień

Odnosząc się do programu szczepień, Kwaśniewski stwierdził, że powinny być one "elementem zdrowego rozsądku, umowy społecznej". – Jeżeli nie jestem zaszczepiony, jeżeli z mojej strony płynie zagrożenie dla otoczenia, no to rezygnuję z tych przyjemności. Jestem niezaszczepiony, nie mogę wejść do restauracji. To jest mój wybór, to jest też wolność – powiedział w Polsat News.

Prowadzący zapytał Kwaśniewskiego o potencjalny obowiązek szczepień,.Zacytował prof. Piotrowskiego, który stwierdził, że "w obecnej sytuacji poddanie się szczepieniu jest w swego rodzaju udziałem w eksperymencie medycznym. Wprowadzane więc nakazy i zakazy związane ze szczepieniem, mogą być źródłem krzywdy ludzi".

– Chciałbym się trzymać zdrowego rozsądku. Nasze bezpieczeństwo polega na tym, że damy sobie radę z pandemią. Jak dotąd szczepienia są jedyną skuteczną drogą, aby tak się stało. Nie wystarczy dystans społeczny ani lockdowny. Bądźmy wdzięczni naukowcom, którzy w niezwykle krótkim czasie opracowali tę szczepionkę – skomentował Aleksander Kwaśniewski.

KJ

Czytaj też:

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości