Maspex repolonizuje wódki. Znane marki uczynią firmę liderem na rynku

Polskie marki wódek przechodzą pod pieczę Maspexu. Fot. Facebook/Żubrówka
Polskie marki wódek przechodzą pod pieczę Maspexu. Fot. Facebook/Żubrówka
Na 11 mld złotych opiewa transakcja między wadowickim Maspexem a Roust Corporation CEDC International na zakup polskich marek wódki: Żubrówki, Soplicy, Absolwenta oraz Bolsa. Maspex stanie się liderem na rynku mocnych trunków w Polsce.

W efekcie powstanie największa polska grupa spożywcza o obrotach przekraczających 11 mld złotych, a Maspex stanie się z miejsca liderem rynku wódki w Polsce. Będzie to 20. ofensywa wadowickiej grupy na rynkach krajowym i zagranicznym. O ile na zawarcie umowy wyda zgodę UOKiK, bo to warunek zakupu polskich marek wódki. 

CEDC to lider na rynku wódki z udziałem powyżej 47 proc. i największy importer zagranicznych alkoholi w naszym kraju. Posiada portfolio wiodących marek wódki takich jak: Żubrówka, Soplica, Absolwent i Bols. Jest również dystrybutorem m.in. win Carlo Rossi, Barefoot i Gancia oraz alkoholi kolorowych: Grant’s, Glenfiddich i Tullamore D.E.W., Metaxa, Jagermeister, Cointreau, Campari, Aperol, czy Remy Martin. Produkcja prowadzona jest w zakładach produkcyjnych w Obornikach i Białymstoku. W 2020 roku spółka uzyskała obrót ze sprzedaży na poziomie 5,7 mld złotych. 

Czytaj: 

Maspex planuje zbudować "kolejny, mocny obszar swojej działalności w oparciu o kompetencje pracowników tej spółki, nowoczesne zaplecze produkcyjne i wyjątkowe marki".

Krzysztof Pawiński, współwłaściciel i prezes Grupy Maspex podkreślił, że wadowicka spółka realizuje przejęcie, które w sposób skokowy zwiększy skalę biznesu grupy – podwoi jej obroty.

- Wchodzimy w całkowicie nowy, ale bardzo interesujący segment rynku i poszerzamy nasze portfolio o kolejne kultowe polskie marki w tym Żubrówkę - legendarną polską wódkę, znaną na całym świecie. Ich bezdyskusyjna siła rynkowa - pozycja i znajomość oraz to, że będą skupione w jednych rękach to kolejne atrybuty transakcji. To już nasza 20 akwizycja – piękne zwieńczenie 30 lat historii Maspeksu  - zaznaczył Pawiński w komunikacie wadowickiego potentata. 

Według przedstawionych danych w 2020 r., łączna wartość rynku napojów alkoholowych wynosiła ponad 39 mld złotych, z czego sprzedaż wódki odpowiadała za 34 proc. rynku i miała wartość powyżej 13 mld złotych. 

Grupa Maspex Wadowice, właściciel 67 marek, m.in. Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek jest jedną z największych firm w Europie Środkowo-Wschodniej w segmencie produktów spożywczych. Posiada spółki zależne i 16 zakładów produkcyjnych w Polsce, Czechach, Rumunii, Bułgarii, na Słowacji, Węgrzech i Litwie.

Firma rocznie produkuje 1,8 mld litrów soków, nektarów i napojów, 240 tys. ton makaronów, wyrobów zbożowych i instant oraz 150 tys. ton dżemów i przetworów. Jej roczne przychody wyniosły w zeszłym roku 5,22 mld zł, z czego 1/3 przypada na sprzedaż zagraniczną. 

- Dzisiejsze CEDC jest wynikiem ciężkiej pracy przez ostatnie 7 lat i niezwykle udanej rewitalizacji biznesu CEDC. Przejmując firmę w 2013 roku startowaliśmy z pozycji nr 2 (22,7% udziału ilościowego w rynku), aby do 2021 roku podwoić nasz udział (47 proc.) i osiągnąć pozycję niekwestionowanego lidera w Polsce. Po tych 7 latach, w których z sukcesem istotnie zwiększyliśmy wartość Spółki, Roust Corporation zgodziła się przyjąć ofertę na sprzedaż CEDC inwestorowi strategicznemu, firmie Maspex - stwierdził Roustam Tariko, główny akcjonariusz i prezes zarządu CEDC. 

Zobacz: 


GW

Lubię to! Skomentuj50 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka