Izabela Wilgos, 8000. franczyzobiorczyni Żabki. Fot. Żabka
Izabela Wilgos, 8000. franczyzobiorczyni Żabki. Fot. Żabka

Kiedyś kilka na krzyż, dziś już na każdym rogu. Żabka ma już 8000 franczyzobiorców

Redakcja Redakcja Biznes Obserwuj temat Obserwuj notkę 0
Już 8000 przedsiębiorców prowadzi swój lokalny biznes pod szyldem Żabki. Model biznesowy sieci przyciąga przedsiębiorców również w małych miejscowościach, franczyzobiorczyni numer 8000 poprowadzi swój sklep w Dobieszowicach (woj. śląskie) liczących mniej niż 2000 mieszkańców.

W 2022 r. pierwsze sklepy sieci powstały aż w 154 nowych lokalizacjach. Według przedstawicieli sieci, system franczyzowy Żabki jest tak zbudowany, że pozwala na zniwelowanie ewentualnego zagrożenia związanego z prowadzeniem własnej działalności, dodatkowo sieć dzieli się ze swoimi franczyzobiorcami wiedzą niezbędną do prowadzenia własnego biznesu.

– Dlatego też dziś możemy cieszyć się z dołączenia do nas kolejnego 8000. franczyzobiorcy – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska

– Udział franczyzobiorców w naszym biznesie jest bardzo ważny, to oni dbają o relacje z klientami i budują wizerunek naszej marki. Z myślą o nich nieustannie rozwijamy naszą sieć, uatrakcyjniając ofertę franczyzową, poprzez wprowadzanie kolejnych benefitów i nowoczesnych narzędzi – dodaje.

Żabka 8000 pokazuje, że wszyscy mogą to robić

8000. franczyzobiorczynią Żabki jest Izabela Wilgos. Przez większość życia zawodowego związana była z sektorem bankowym i ubezpieczeniowym. Pełniła m.in. funkcję dyrektor jednego z oddziałów banku i filii firmy ubezpieczeniowej w Bytomiu i Gliwicach. Wówczas jej mąż przebranżowił się i otworzył sklep Żabka.

– I to był dla mnie bodziec. Po wielu latach pracy w branży bankowej i ubezpieczeniowej, w tym na stanowiskach kierowniczych, zaczęłam odczuwać wypalenie zawodowe. Wiedziałam, że chcę coś zmienić w swoim życiu, ale nie wiedziałam, w jakim pójść kierunku. W lipcu 2022 r. mój mąż postanowił otworzyć sklep Żabka. Na tyle, na ile mogłam, starałam się mu pomóc. Najpierw w otwarciu placówki, potem przyglądałam się z bliska, jak go prowadzi. Moja decyzja o pójściu w ślady małżonka była wynikiem jego inspiracji, zapowiedzi wsparcia, a także naszej głębszej analizy tego biznesu. Żabka to znana w całej Polsce marka i sklep, do którego zawsze chętnie przyjdą klienci. Duże znaczenie ma także szerokie wsparcie oferowane przez sieć, w tym niski wkład własny. Oboje z mężem, jeszcze przed otwarciem placówek, lubiliśmy Żabkę i chętnie robiliśmy zakupy w jej sklepach – podkreśla Izabela Wilgos.

Żabka również w małych miastach

Sieć sklepów Żabka obecna jest nie tylko w dużych miastach – Izabela Wilgos prowadzi biznes w liczących 2000 mieszkańców Dobieszowicach, najmniejsza miejscowość, w której można spotkać sklepy z zielonym szyldem, liczy niewiele ponad 700 mieszkańców. W 2022 r. sieć uruchomiła łącznie niemal 1100 sklepów, w tym 154 punkty w miejscowościach, w których do tej pory nie funkcjonowały sklepy Żabki.

Sieć oferuje dodatkowe wsparcie dla przedsiębiorców rozwijających biznes w małych miejscowościach i na terenach wiejskich. Franczyzobiorcy z miejscowości liczących do 30 tysięcy mieszkańców i dojeżdżający z innych miejscowości mogą skorzystać z programu „Auto na start”. Żabka oferuje również pakiet relokacyjny w postaci comiesięcznego wsparcia finansowego dla franczyzobiorców, którzy zdecydowali się na przeprowadzkę w celu uruchomienia sklepów w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców. 

Wiele spraw w jednym miejscu

Izabela Wilgos podkreśla, że wybrana przez nią miejscowość spełni potrzeby lokalnej społeczności. W Dobieszowicach nie ma dobrze wyposażonego sklepu spożywczego, apteki, poczty czy kawiarni. Dzięki ofercie Żabki, okoliczni mieszkańcy będą mogli w jednym miejscu zrobić zakupy, napić się kawy, zjeść ciepłą przekąskę, nadać paczkę czy zagrać w Lotto. 

Żabka stworzyła w 2021 r. wewnętrzną Politykę Równości, wychodząc tym samym naprzeciw zapotrzebowaniu na przyjazne i bezpieczne miejsce pracy. Polityka określa kluczowe zasady w zakresie sprawiedliwego traktowania wszystkich zatrudnionych i współpracujących osób, a także wskazuje na cele i wytyczne związane z tworzeniem włączającej kultury organizacyjnej. Bogactwo sieci tworzą także jej franczyzobiorcy. Wśród nich są osoby o różnym doświadczeniu, edukacji, wieku, stanie cywilnym, a także pochodzeniu – poza Polakami, są to obywatele 14 różnych krajów.

Wśród współpracujących z nami przedsiębiorców są osoby o różnym doświadczeniu, wykształceniu i pochodzeniu - wszystkich ich charakteryzuje wysoka motywacja, pracowitość i chęć rozwoju – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

Sieć jest również Sygnatariuszką Karty Różnorodności w Polsce, która stanowi pisemną deklarację zobowiązującą organizację do wprowadzenia zakazu dyskryminacji w miejscu pracy.

MM

Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka