Transformacja Dacii. Nowy Jogger gotowy do dalekich podróży

Redakcja Redakcja Motoryzacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 15
Na naszych oczach Dacia z marki budzącej uśmiech politowania stała się producentem solidnych samochodów, które odnoszą bezapelacyjne rynkowe sukcesy. Modelem Jogger zaskakuje po raz kolejny.

Niespodzianka już na starcie 

To auto, które łączy wszechstronność kombi i komfort SUVa. Także dlatego Jogger zwyciężyła w kategorii Samochód uniwersalny w plebiscycie The Best of Moto. Największa zaletą tego auto jest fakt, że to samochód, którym po prostu dobrze się jeździ. Brzmi , jak oczywista oczywistość, ale przypomnijmy sobie, jak dużo jest samochodów, z którymi samo zapoznawanie się przypomina wkuwanie najtrudniejszych wzorów z matematyki albo wyjątków z gramatyki. A potem i tak w trakcie jazdy musimy zastanawiać się, czego dotknąć, żeby włączyć radio, co musną by zwiększyć temperaturę w kabinie i czego nie dotykać by przypadkiem nie przełączyć świateł. W Joggerze takich problemów nie ma, bo wszystko logiczne, pod ręką i działa. Pomyślano nawet o czymś tak wydawałoby się oczywistym, jak fabrycznie montowany uchwyt na smartfona, bez którego praktycznie nikt już się nie porusza. 


Rozstaw osi 2,90 m i 16-calowe obręcze kół zapewniają stabilność na drodze. Sztywna konstrukcja nadwozia zwiększa wytrzymałość. Wyciszenie i wysokość kabiny zapewniają komfort wszystkim pasażerom, również tym, którzy siedzą w trzecim rzędzie. W zależności od wersji, pasażerowie drugiego rzędu mają do swojej dyspozycji dwa stoliki typu lotniczego z uchwytami na kubki. Dwa boczne miejsca w drugim rzędzie wyposażono w mocowania fotelików dziecięcych Isofix. Obaj pasażerowie w trzecim rzędzie siedzeń mają do swojej dyspozycji indywidualny fotel i podłokietnik. Jogger ma schowki o łącznej pojemności 24 litrów, rozmieszczone w całej kabinie.  

image
Dacia Jogger

Przednie i tylne światła mają charakterystyczny układ w kształcie litery Y, który jest nowym wyróżnikiem Dacii. Przednie światła dzienne i światła mijania są wykonane w technologii LED. Oprócz mniejszego zużycia energii diody LED zapewniają też skuteczniejsze oświetlenie zarówno w dzień, jak i w nocy, co pozwala kierowcy lepiej widzieć i być widzianym przez innych użytkowników drogi. Zależnie od wersji Jogger może być wyposażony w modułowe relingi dachowe, które można przekształcić w poprzeczki kilkoma obrotami klucza.

Jogger jest dostępny w wersji 5 i 7-miejscowej oraz trzech poziomach wyposażenia (Essential, Comfort oraz serii limitowanej Extreme) i sześciu kolorach nadwozia: niemetalizowanym Biel Alpejska oraz metalizowanym Niebieski Iron, Szary Comète, Szary Moonstone, Czarna Perła i Brązowy Terracotta.

Jogger jako jedyny model w gamie Dacii posiada w opcji możliwość dokupienia pakietu Sleep, który pozwala na nocleg na świeżym powietrzu dwóm osobom w samochodzie, a z namiotem Dacii nawet całej rodzinie. Pakiet jest kompatybilny również z innymi 5- oraz 7-miejscowymi wersjami Dacii Jogger, nie tylko z wersją Extreme. 


Dacia Jogger - wymiary i dane techniczne

Dacia Jogger ma 454,7 cm długości, 178,4 cm szerokości (200,7 cm z lusterkami) i 169,1 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 289,7 cm. Bazowa pojemność bagażnika w wersji 5-miejscowej wynosi 607 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1819 l. W wersji 7-miejscowej bagażnik ma przyzwoite 160 l pojemności.

Do wyboru są dwa silniki benzynowe. Jednostka 1.0 ECO-G (100 KM, 170 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią ma przyspieszenie 0-100 km/h: 12,3 s, prędkość maksymalna: 175 km/h, a średnie zużycie paliwa 6,1 l benzyny na/100 km albo 7,7-7,8 l gazu LPG/100 km, a jej wersja 1.0 TCe (110 KM, 200 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,5 s, osiągając prędkość maksymalną 180 km/h i zużywając średnio 5,6-5,7 l/100 km

Wariant 1.0 TCe/110 KM kosztuje odpowiednio: 87 850 zł (Expression), 92 650 zł (Extreme) oraz 103 950 zł (Extreme+). Dopłata do wersji 7-miejscowej wynosi 4500 zł (Expression i Extreme). Dacia Jogger jest objęta 3-letnią gwarancją z limitem 100 000 km. 


Źródło zdjęcia: Dacia

Tomasz Wypych

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie