Adam Szłapka, fot. PAP
Adam Szłapka, fot. PAP

Poseł Adam Szłapka ma odpowiedzieć za potrącenie rowerzystki. "Zrzeknę się immunitetu"

Redakcja Redakcja Sejm i Senat Obserwuj temat Obserwuj notkę 17
W kwietniu prokuratura wystąpi o uchylenie immunitetu posłowi i ministrowi ds. UE Adamowi Szłapce, by postawić mu zarzuty spowodowania wypadku.

Szłapka potrącił 16-letnią rowerzystkę

O sprawie informuje dziennik "Rzeczpospolita", w którym czytamy, że po tym jak Szłapka rok temu na przejeździe rowerowym na Saskiej Kępie w Warszawie potrącił samochodem 16-letnią rowerzystkę, ma teraz odpowiedzieć za swoje czyny. Dziewczyna doznała urazu głowy i złamania kości nosowych. Obrażenia wywołały rozstrój zdrowia na okres powyżej siedmiu dni, dlatego śledczy zakwalifikowali zdarzenia jako przestępstwo, a nie wykroczenie.


"Zrzeknę się immunitetu"

Rzecznik Prokuratury Okręgowej Warszawa Praga zapowiedział, że "wniosek o uchylenie immunitetu w zakresie pociągnięcia do odpowiedzialności karnej za spowodowanie występku zakwalifikowanego z art. 177 §1 kodeksu karnego zostanie skierowany w tym miesiącu". Przepis ten przewiduje karę do trzech lat więzienia.

- Zrzeknę się immunitetu, jak tylko sprawa trafi do Sejmu. Nie da się tego zrobić niestety wcześniej ze względów formalnych - przekazał minister Adam Szłapka. 

Jak informowała prokuratura, poseł 15 czerwca 2023 stawił się na przesłuchaniu w Komendzie Rejonowej Policji Warszawa VII. "Przy odbieraniu danych osobowych - przesłuchiwany Adam Szłapka podał, że jest pracownikiem Sejmu RP i dopiero po pytaniach doprecyzowujących o charakter zatrudnienia podał, że jest posłem. Zważywszy na immunitet odstąpiono od dalszych czynności, a sprawa trafiła do prokuratury.

- Po weryfikacji tożsamości padło pytanie o miejsce pracy. Odpowiedziałem: Sejm RP. Następnym było pytanie o zawód. Powiedziałem: poseł. Nie ukrywałem, że jestem posłem i od razu zaznaczyłem, że zrzeknę się immunitetu - mówił po wypadku tvnwarszawa.pl poseł Szłapka. 

Na postawienie posłowi zarzutów zgodę musi wyrazić Sejm poprzez uchylenie immunitetu bezwzględną większością ustawowej liczby posłów.

Czytaj także:

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka