Volvo EX30 to najmniejszy w historii elektryczny SUV szwedzkiej marki, który mimo kompaktowych rozmiarów oferuje imponujący zasięg, nowoczesne technologie i wyróżniający się design. Model, zbudowany od podstaw jako pojazd elektryczny, zdobywa nagrody na całym świecie i wyznacza nowy standard w klasie miejskich SUV-ów.
Volvo EX30. Skandynawski minimalizm w miejskim wydaniu
Volvo EX30, w pełni elektryczny SUV szwedzkiego producenta, po raz pierwszy został zaprezentowany na początku czerwca zeszłego roku. To pierwszy model Volvo zbudowany na nowej platformie SEA, przeznaczonej wyłącznie dla pojazdów elektrycznych. EX30 to kompaktowy SUV, który plasuje się wymiarowo poniżej XC40 i C40, ale stylistycznie nawiązuje do flagowego EX90.

Podczas projektowania modelu postawiono na zrównoważony rozwój – zastosowano materiały pochodzące z recyklingu, a we wnętrzu nie ma skóry pochodzenia zwierzęcego. Volvo EX30 łączy skandynawski minimalizm z funkcjonalnością i komfortem codziennego użytkowania. To auto o przemyślanych proporcjach, nowoczesnych detalach i przystępnej cenie, które zostało docenione przez ekspertów na całym świecie.

Volvo EX30 - deszcz nagród, design i nowoczesne technologie
Volvo EX30 zdobyło prestiżową nagrodę ICON AWARDS 2024 w kategorii „Car Design”, a jury zwróciło uwagę na ergonomię, przejrzystość interfejsu oraz wyjątkowy styl. Minimalistyczne wnętrze, 12,3-calowy ekran centralny, głośniki Harman Kardon przypominające soundbar oraz wysoka jakość wykończenia tworzą spójną i elegancką całość.

To nie koniec wyróżnień. Volvo EX30 zostało także uhonorowane tytułami World Car of the Year 2024 w kategorii Światowy Samochód Miejski oraz Światowy Kobiecy Samochód Roku. Tak jak w każdym modelu marki Volvo, także tutaj na pierwszy plan wysuwa się bezpieczeństwo. EX30 uzyskało maksymalne 5 gwiazdek w testach Euro NCAP, co potwierdza skuteczność zastosowanych technologii chroniących kierowcę, pasażerów i pieszych.

Osiągi, zasięg i cena Volvo EX30
Model Volvo EX30 dostępny jest w trzech wariantach silnikowych, w tym z napędem tylnym i na wszystkie koła:
- Single Motor (272 KM, 343 Nm) z akumulatorem 49 kWh netto – przyspieszenie 0–100 km/h w 5,7 s, zasięg do 344 km, zużycie energii: 16,7 kWh/100 km.
- Single Motor Extended Range (272 KM, 343 Nm) z akumulatorem 64 kWh netto – przyspieszenie 0–100 km/h w 5,3 s, zasięg do 476 km, zużycie energii: 17,0 kWh/100 km.
- Twin Motor Performance (428 KM, 543 Nm) z akumulatorem 64 kWh netto i napędem AWD – przyspieszenie 0–100 km/h w zaledwie 3,6 s, zasięg do 450 km, zużycie energii: 17,5 kWh/100 km.
Volvo EX30 mierzy 423,3 cm długości, 183,7 cm szerokości (203,2 cm z lusterkami), 154,9 cm wysokości, a jego rozstaw osi to 265 cm. Bagażnik tylni ma pojemność od 318 do 904 litrów, a przedni – dodatkowe 7 litrów.
Ceny Volvo EX30 w Polsce zaczynają się od 169 900 zł. Model objęty jest 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów, a bateria trakcyjna posiada osobną, 8-letnią gwarancję do 160 000 km.
na zdjęciu: Volvo EX30, model miejskiego SUV-a, który zyskał uznanie na całym świecie. fot. Volvo
TW
Inne tematy w dziale Technologie