Bp Tadeusz Pieronek. fot. PAP
Bp Tadeusz Pieronek. fot. PAP

Zmarł bp Tadeusz Pieronek. Miał 84 lata

Redakcja Redakcja Religia Obserwuj temat Obserwuj notkę 304

W Krakowie zmarł bp Tadeusz Pieronek, biskup pomocniczy sosnowiecki w latach 1992-1998, sekretarz generalny KEP w latach 1993-1998, rektor PAT w Krakowie w latach 1998-2004 .

"Dziś wieczorem w Krakowie zmarł bp Tadeusz Pieronek. Miał 84 lata. Był biskupem pomocniczym sosnowieckim (1992-1998), sekretarzem generalnym KEP w latach 1993-1998 i rektorem PAT w Krakowie w latach 1998-2004" - czytamy w komunikacie opublikowanym na profilu @EpiskopatNews.

image
Bp Tadeusz Pieronek. fot. PAP/Jacek Bednarcz

Tadeusz Pieronek urodził się 24 października 1934 r. w Radziechowach. Święceń prezbiteratu udzielił mu 26 października 1957 r. w kościele św. Michała w Krakowie miejscowy administrator apostolski i arcybiskup metropolita lwowski Eugeniusz Baziak. 25 marca 1992 r., wraz z reorganizacją podziału administracyjnego Kościoła w Polsce, Jan Paweł II mianował go biskupem pomocniczym nowo utworzonej diecezji sosnowieckiej. W ramach prac Konferencji Episkopatu Polski był w latach 1992-1993 zastępcą sekretarza generalnego, a w latach 1993-1998 sekretarzem generalnym KEP.

Tusk o bp. Pieronku: różniąc się czasem, rozumieliśmy się

Smutny koniec roku - odszedł biskup Tadeusz Pieronek. Wspierał Polskę europejską szczerze i odważnie. Gościłem Go w tym roku w Brukseli, On mnie niedawno w Krakowie. Różniąc się czasem, rozumieliśmy się - napisał na Twitterze szef Rady Europejskiej, Donald Tusk.

Człowiek niezwykły, potrafiący słuchać, mówić i myśleć. Takiej straty nie jesteśmy w stanie opisać i zrozumieć. Będziemy pamiętać o wszystkim, co chciał nam przekazać - napisał o zmarłym przewodniczący PO Grzegorz Schetyna.

Liderka Nowoczesnej do śmierci biskupa odniosła się w czwartek na Twitterze. Zmarł Bp Pieronek. Duża strata, bo w Polsce brakuje ludzi mądrych, niezacietrzewionych, potrafiących spojrzeć obiektywnie na swoje środowisko, na naród, na rzeczywistość. Przeciwnik zaangażowania Kościoła w politykę. Człowiek godny szacunku. RIP - napisała Lubnauer.

Prezydent o bp. Pieronku: różniliśmy się, ale miał mój szacunek

- Znaliśmy się, mieliśmy w wielu sprawach różnicę zdań - przede wszystkim w kwestiach politycznych, bo ksiądz biskup nie wahał się w kwestiach politycznych również wypowiadać. Często różniliśmy się w poglądach, ale miałem zawsze szacunek do księdza biskupa - powiedział prezydent Duda o zmarłym.

- Można powiedzieć: odszedł do domu Ojca, bo tak się mówi, kiedy odchodzi osoba duchowna. Na pewno jest to strata dla polskiego Kościoła - dodał Andrzej Duda.

- To był jeden z wielkich biskupów naszego Kościoła. To był człowiek bardzo mądry, szlachetny, z głęboką, soborową wizją chrześcijaństwa - powiedział z kolei wicepremier Jarosław Gowin w TVN24.

Przypomniał, że Pieronek w przeszłości blisko współpracował z kardynałem Karolem Wojtyłą, a później z papieżem Janem Pawłem II. - Co prawda w ostatnich latacz często się różniliśmy, ale to były zawsze bardzo przyjazne różnice. On (bp Pieronek - PAP) miał do mnie pretensje o to, w jakim miejscu w polityce ja się znalazłem, a ja do niego o to, że jako biskup zbyt bezpośrednio - moim zdaniem - wypowiadał się na tematy polityczne - dodał Gowin.

Wicepremier przypomniał, że bp Pieronek był profesorem prawa. Miał znakomite przygotowanie intelektualne. Był niewątpliwie umysłem bardzo nieszablonowym - podkreślił.

źródło: PAP

KJ

© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo