0 obserwujących
85 notek
91k odsłon
3167 odsłon

JAK ZMANIPULOWANO WYBORY W 2007 ROKU?

Wykop Skomentuj53

Rewizor 13.12.08 NIEPOPRAWNI.pl

Fundacja Konrada Adenauera należy do najważniejszych zagranicznych instytucji wpływu działających w Polsce. W minionych kilkunastu latach silnie oddziaływała na polskich polityków, przyczyniając się pośrednio do powstania III Rzeczypospolitej w jej obecnym półkolonialnym kształcie. Określenie to nie jest przesadą, jeśli wziąć pod uwagę kolosalne zaangażowanie niemieckiego kapitału w polskiej bankowości, w biznesie i mediach.
 
Fundacja Konrada Adenauera nie lubi jawności - najchętniej działa zakulisowo i w cieniu.
Na stronie internetowej FKA http://www.kas.de/proj/home/home/48/8/index.html daremnie szukać wymaganych przez prawo informacji o jej władzach, personelu i Polakach współpracujących z tą instytucją. Nie ma też informacji, ile pieniędzy wydaje rocznie FKA, co właściwie finansuje i jakie są jej związki z prominentami polskiego życia publicznego. Jedyną informacją jest wykaz kilkunastu instytucji, które FKA nazywa swymi partnerami. Na ostatnim miejscu wymieniono Forum für Bürgerschaftliche Entwicklung in Warschau http://www.for.org.pl Kliknąłem z ciekawości - i tu zaczyna się naprawdę interesujący trop. Spróbuję zabawić się w dziennikarza śledczego.
 
Forum für Bürgerschaftliche Entwicklung in Warschau, pod polskim adresem internetowym nosi nazwę Forum Obywatelskiego Rozwoju. Strona http://www.for.org.pl podaje, że FOR rozpoczęło swoją działalność we wrześniu 2007 r, a więc na miesiąc przed wyborami do Sejmu i jest rzekomo instytucją niezależną, do tej sprawy wrócimy za chwilę. Niestety, nie ma żadnej informacji o włożonym kapitale i o jego pochodzeniu - poza zdaniem, że jego wyłącznym fundatorem jest L. Balcerowicz”. L. Balcerowicz jest też przewodniczącym pięcioosobowej Rady, w której skład wchodzi m.in. były minister i bankowiec Tadeusz Syryjczyk oraz Jan Wejchert współwłaściciel TVN, człowiek najbogatszy z wszystkich ludzi polskich mediów. W Komitecie Programowym FOR znajdujemy nazwiska Wł. Bartoszewskiego, Andrzeja Olechowskiego, Marka Safjana, Andrzeja Zolla, Jacka Fedorowicza i wielu innych postaci o powszechnie znanej orientacji politycznej.
 
Po przeczytaniu listy kilkudziesięciu nazwisk członków komitetu, w deklarację niezależności i apolityczności Forum uwierzyć może tylko polityczny analfabeta. Na swojej stronie głównej Forum chwali się, że FOR przystąpiło do szerokiej koalicji organizacji pozarządowych, które wsparły kampanię społeczną: „Zmień kraj. Idź na wybory.”
 
Na stronie FOR zostały umieszczone filmy wykorzystywane w kampanii. FOR prowadziło również sekretariat kampanii. Okazuje się więc, że krótko przed wyborami 2007 r. Balcerowicz wyjął z kieszeni swoje własne pieniądze, nie korzystał oczywiście z niczyjego wsparcia i rozpoczął niezależną, bezpartyjną i apolityczną kampanię „Zmień kraj. Idź na wybory”. Informacje ogłoszone na stronie FOR są, o ile mi wiadomo, pierwszą tak obszerną informacją o gigantycznej wyborczej manipulacji, która przyniosła zwycięstwo Platformie Obywatelskiej. Znajduje się tam sensacyjny Raport o przebiegu kampanii i rekomendacje na przyszłość www.for.org.pl./pl/zmien-kraj  Raport informuje, że dla obalenia rządu Kaczyńskiego powołano - cytuję: „koalicję 21października.pl”
 
Organizatorami koalicji byli: Forum Obywatelskiego Rozwoju - FOR, Fundacja im. Stefana Batorego, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, Związek Firm Public Relations, Instytut Spraw Publicznych, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Fundacja dla Wolności, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Forum Inicjatyw pozarządowych, Fundacja Projekt Polska oraz Parlament Studentów RP. W skład koalicji weszło również około 150 innych organizacji pozarządowych z całej Polski. W ramach kampanii - pisze dalej omawiany Raport - przygotowano reklamy telewizyjne, radiowe i prasowe, które bezpłatnie emitowały największe stacje telewizyjne (Telewizja Polska, TVN, TVN 24, Polsat) i telewizje adresowane do młodzieży (MTV, Viva), rozgłośnie radiowe (Polskie Radio, Radio Zet, Radiostacja, RMF, TOK FM), dzienniki (m.in. Dziennik, Fakt, Gazeta Wyborcza, Przegląd Sportowy),tygodniki (Newsweek, Gala, Angora), dzienniki regionalne (Dziennik Wschodni, Echo Dnia, Gazeta Współczesna, Gazeta Lubuska, Gazeta Pomorska, Głos Szczeciński, Głos Koszaliński, Kurier Poranny, Nowa Trybuna Opolska, Nowiny) oraz portale internetowe (Wirtualna Polska, Gazeta.pl, Onet.pl, O2, ngo.pl). Kampanię wspierały również media lokalne. Całkowity koszt cennikowy reklam, które ukazały się w mediach wyniósł ponad trzy miliony zł. W pozyskiwaniu bezpłatnych emisji i publikacji bardzo pomogły firmy zrzeszone w PKPP Lewiatan, domy mediowe - Universal McCann i CR Media oraz członkowie Związku Pracodawców Prywatnych Mediów. W przygotowaniu strategii uczestniczyły firmy DDB, Satchi & Satchi oraz Millward Brown SMG/KRC. Hasła kampanii oraz wszystkie kreacje bezpłatnie zaprojektowała agencja reklamowa PZL; „Strategicznym celem koordynowanej przez FOR kampanii było maksymalne zwiększenie frekwencji w grupie młodych wyborców, ustalono bowiem, że dwudziestolatkowie wykazują się, największą akceptacją liberalizmu” i są grupą najsilniej popierającą Platformę. Na pozornie neutralne politycznie mobilizowanie młodych wyborców wydatkowano olbrzymie sumy. Manipulowano też zachowaniami członków organizacji społecznych, którzy często nie zdawali sobie sprawy, że uczestniczą w kampanii wyborczej PO. Raport o kampanii podaje: poparcie dla działań koalicji zgłosiło prawie 300 instytucji non-profit, mediów lokalnych, portali internetowych, szkół, oraz innych instytucji i nieformalnych grup. Wiele z nich czynnie zachęcało do udziału w wyborach z wykorzystaniem materiałów kampanii (...) Dla potrzeb kampanii wydrukowane zostały plakaty oraz naklejki, które wraz instrukcją, jak głosować poza miejscem zamieszkania, zostały rozesłane do ponad 700 szkół w całej Polsce. Plakaty i naklejki kampanii były rozpowszechniane lokalnie przez uczniów szkół (...)
 
Strategię rzekomo apolitycznej kampanii pro frekwencyjnej opracowano na podstawie badań prowadzonych w Instytucie Nauk Politycznych PAN, które gwałtownie przyspieszono w 2007 roku dzięki środkom różnych instytucji - m.in. Fundacji Batorego, Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, ale także dzięki pomocy z Niemiec (Wissenschafts Zentrum Berlin für Sozialforschung). Ogłoszony na stronie FOR raport zdradza, że elementem kampanii były także działania mające doprowadzić do wyłączenia lub zniechęcenia wyborców starszych wiekiem, wierzących i innych. To właśnie w koalicji 21 października.pl, zrodził się haniebny pomysł ukrycia dowodu osobistego babci - raport stwierdza to wprost na s. 13: „Kampania koalicji 21października.pl miała kilka odsłon: od 30 sekundowych (Zmień kraj; Idź na wybory; parlament. Zrób to sam, filmów Babcia) puszczanych zarówno w telewizji, jak i w internecie, poprzez reklamy prasowe i radiowe, aż po stronę internetową... Wynik wyborów potwierdził założenia kampanii zaprojektowanej przez koalicję 21 października.pl. W raporcie czytamy: 3 mln wyborców, którzy zagłosowali pod wpływem kampanii, pokrywają się prawie całkowicie z wielkością grupy docelowej kampanii.
 
Strona Forum Obywatelskiego Rozwoju (a może raczej Forum für Bürgerschaftliche Entwicklung in Warschau?) ujawnia jeszcze jeden wstydliwy szczegół. Link do strony www.21pazdziernika.org.pl   świadczy o tym, że brutalne "anty kaczystowskie" hasła były produkowane centralnie w biurach koalicji i rozpowszechniane na cały kraj. Jeśli ktoś nie wierzy, może sprawdzić: „Skończyliśmy kwakać ze wstydu przed całym światem, Wybory w Polsce, kraju kaczorów”
Propagandziści ze sztabu Balcerowicza i Smolara, którym z pychy przewróciło się we łbie, mimowolnie zdradzili, czym były naprawdę wybory 21 października. Były medialnym zamachem stanu!(to ich własne słowa, co jest łatwe do sprawdzenia) Nie do wiary, ale sami tak to zdefiniowali zob:
 
Rewelacje zawarte w „Raporcie o kampanii Zmień kraj. Idź na wybory” zmuszają do postawienia paru pytań. Myślę, że powinni się nimi zająć posłowie opozycji i przedstawiciele europejskich grup nadzorujących prawidłowy przebieg wyborów w krajach OSCE.
Po pierwsze - jakie konsekwencje prawne zostaną wyciągnięte w stosunku do organizatorów i wykonawców manipulatorskiej kampanii wyborczej koalicji 21 października? Powinna być jedna kara za to fałszerstwo i zdradę, czyli latarnie.
Po drugie - kto i w jakim trybie dokona finansowego rozliczenia ukrytych wydatków na kampanię wyborczą 2007 roku?
Po trzecie - kto rozliczy organizacje pozarządowe - np. Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy - z wydatków i działań niezgodnych z ich statutem? Z pieniędzy na chore dzieci finansowali wybory!!!! No i jak się, czujecie datkowicze na biedne i chore dzieci? Czekam na odpowiedź tych darczyńców.
Po czwarte - jaka jest odpowiedzialność szkół za tolerowanie wykorzystywania niepełnoletnich w kampanii politycznej?
I wreszcie po piąte - czy Sejm zajmie się podejrzeniem zagranicznej ingerencji w przebieg procesu wyborczego w Polsce? Nauczyciele biorący udział w tej szopce powinni natychmiast stracić pracę i otrzymać wilczy bilet do pracy w tym zawodzie. Nie chciałbym, aby ten artykuł był głosem wołającego na puszczy. Apeluję do wszystkich ludzi, także z tego forum, którym zależy na przestrzeganiu w Polsce standardów demokracji i prawa, aby pomogli nagłośnić opisane w nim fakty. Cały raport można ściągnąć ze stron:
Tu kończy się oryginalny artykuł.
 
* * *
Powyższy tekst zamieścił mnich zarazy, jako komentarz na blogu aspiracjehttp://aspiracje.salon24.pl, pisząc, że jest to tekst znaleziony w skrzynce pocztowej. Widać, kolportaż pocztą pantoflową. Było wyraźnie widać  ślady wielokrotnego kopiowania; brakujące spacje, ubytki w nie działających linkach. Zrobiłem korektę, sprawdziłem linki. Jeden z portali usunął zbiór z raportem FOR. Po tej całej redakcyjnej pracy poszukałem w Google., aby sprawdzić jeszcze to i owo. Okazało się, że najprawdopodobniej ten tekst, zatytułowany: „Jak zmanipulowano wybory 2007” ukazał się po raz pierwszy 13 grudnia 2008, na blogu rewizora:
Mnich zarazy napisał, że tekst leżał w jego skrzynce bardzo długo, a wydobył go na światło dzienne, zainspirowany nową akcją Aspiryny i jej Apelem, zamieszczonym na blogu aspiracje
 
Uważam, że ten tekst jest naprawdę wart rozpowszechnienia, zamieszczam więc wynik mojej redakcyjnej pracy, razem z końcowymi uwagami mnicha zarazy, które są umieszczone poniżej. Oczywiście serdecznie dziękuję rewizorowi, za zebranie tak interesującego materiału, który z przyjemnością przedrukowuję.
 
* * *
No i do tego dochodzi manipulacja Fritza Rymarza w wieczór wyborczy, czyli do późnych godzin nocnych, robienie z wyborców idiotów, oraz przerzucanie głosów partii kanapowych, oraz SO, LPR na PO. Chodzi oczywiście o świetnie znany fakt przedłużenia wyborów o kilka godzin, z powodu rzekomego braku kart wyborczych - co jak się okazało jest technicznie niemożliwe. To daje całkowity obraz jak przebiegały "demokratyczne" wybory w Polsce i jak oszukano Polaków. Wszystko dostępne pod podanymi przeze mnie linkami. Ten wpis wysłałem do Sejmu, Senatu, na ręce Czumy, Ryżego, Prezydenta, PiS i b. Premiera. Odpowiedzi pewnie jak zwykle się, nie doczekam.
 
Proszę powielać ten tekst, by jak najwięcej Polaków go przeczytało i wysnuło odpowiednie wnioski (takie, jak nimi się manipuluje, ich głosami także, nieważne, na kogo głosują, lecz ważne, kto głosy liczy i ilu przekupnych ludzi jest w wyborczych komisjach). mnich zarazy
_____________________________________________________________________________
39.200
Wykop Skomentuj53
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale