AE911truth.org AE911truth.org
382
BLOG

Katastrofa smoleńska - RSBN w aktualnej sprzedaży dla lotnictwa cywilnego.

AE911truth.org AE911truth.org Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 14

Notka jest skierowana głównie do ludzi, którzy z uporem maniaka twierdzą, że RSBN nie mógł być wykorzystywany przez Tu-154M, który rozbił się 10-04-2010 na lotnisku w Smoleńsku. RSBN miał być też systemem "przestarzałym i odchodzącym do lamusa".

Fakty mówią jednak co innego. Znajdujący się na kartach podejścia system RMS - składający się z systemów RSBN i PRMG, jest aktualnie w sprzedaży, a 4 lata po Smoleńsku dostarczono nieznaną ilość tych systemów np. do Wietnamu.

Dlaczego to jest istotne ? Otóż w/g ekspertyzy rosyjskiej przełącznik rodzaju pracy w 101 był w pozycji RSBN, zapisał się też namiar kątowy na radiolatarnię RSBN. Niestety w raporcie nie ma żadnego komentarza do tego faktu. System RSBN jest systemem mobilnym na samochodach ciężarowych, a system PRMG to lekki maszt z metalowych rurek. Postawienie tego systemu w stan gotowości to kilka godzin. Jego wykorzystanie w procedurze podejścia do lotniska wyjaśnia wszystkie "błędy" jakie zarzuca się Załodze, w tym kuriozalne i niespotykane zniżanie się dopiero 3 km później niż wskazuje to znana nam karta podejścia. Uzasadnieniem takiego rozpoczęcia zniżania może być przechwycenia sygnału ścieżki systemu precyzyjnego naprowadzania PRMG.

Poniżej informacje na temat sprzedaży systemu RSBN i PRMG, oraz wyraźne określenie, że jest przeznaczony dla lotnictwa CYWILNEGO  i wojskowego.


24 NOVEMBER 2014

UIMC to Complete Delivery of Navigation Systems to Vietnam


Polet Chelyabinsk Radio Plant, a subsidiary of the United Instrument Manufacturing Corporation (UIMC), is completing the delivery of new-generation navigation systems to Vietnam. The company is exporting two systems: an RSBN-4NM short-range radio navigation system and a PRMG-76UM radio beacon landing system. ...The RSBN-4NM short-range radio navigation system continuously informs fixed- and rotary-wing aircraft crews of their position on a straight route or orbit within the beacon’s reach; automatically guiding an aircraft to any intended point (within the system’s range) regardless of visibility conditions; and supports ground control of movements by aircraft interacting with the beacons.

The system is a key short-range navigation system for air routes, on landing approaches for both civil and military airplanes and helicopters. The high precision of data transmission and reception is not affected by visibility.

The PRMG-76UM radio beacon landing system can ensure landing approach and precision landing both during the day and at nighttime at permanent second-tier airfields at Category I and II weather-linked altitude minimums. The PRMG-76UM is 500 kilograms lighter and consumes only half the energy needed to power previous versions of the system."

https://rostec.ru/en/news/4515082/


Nieco bardziej zakamuflowana informacja, dla polskiego czytelnika. Nie wymienia się nazw RSBN i PRMG:

12.05.2016

MOSCOW (Sputnik) — Russia supplied Angola with advanced navigation systems that could be used in the country's airports, Russia’s United Instrument Manufacturing Corporation (UIMC) said in a statement Thursday.

"The UIMC has finished the delivery of a batch of navigation systems for airports on behalf of the Republic of Angola. This equipment provides accurate landing of air vehicles on field and permanent aerodromes at any time of day or night, even under the conditions of low visibility," the statement reads. It was added in the statement that navigation and radar systems produced by UIMC were used in some 160 aerodromes in 31 country, including China, Egypt, Iran, Iraq, Kazakhstan and Vietnam.


https://sputniknews.com/business/201605121039481000-russia-angola-navigation-airports/


Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka