AE911truth.org AE911truth.org
543
BLOG

Katastrofa smoleńska - ocena pracy rosyjskiej kontroli lotów

AE911truth.org AE911truth.org Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 73

Widać kolejną falę rosyjskiego wzmożenia propagandowego. Pojawiły się skandaliczne notki 500Ton-Artymowicza, Paesa, Flygi, a Buster wytrwale uprawia "miękką propagandę". Ta notka jest próbą syntezy działań KL, której nie zauważyłem dotąd w necie i polemiką z Nudnym, który wciska mi i Tigrowi stronniczość. Od samego początku stosowałem jednakowe kryteria wobec polskich i rosyjskich uczestników wydarzenia. Przeciwstawiałem się opluwaniu polskich załóg, ale i "zwalaniu winy" na rosyjskich żołnierzy, postawionych w roli zespołu do kierowania lotami. Jednakowoż, warto jest zapoznać się z syntetycznym (acz pobieżnym), przedstawieniem pracy KL w dniu 10-04-2010 na Siewiernym, tak jak ja to widzę. 


ELEMENTARNE ZASADY PRACY

  1. Być psycho-fizycznie sprawnym (przynajmniej trzeźwym)
  2. Powtórzyć sobie zasady pracy lotniska, pełnionego stanowiska, obsługiwanych urządzeń
  3. Zweryfikować sprawność urządzeń niezbędnych do pracy
  4. Nawiązać kontakt z załogą samolotu, podać DOSTĘPNĄ W DANEJ CHWILI procedurę podejścia i war. meteo
  5. Uzgodnić postępowanie w czasie wykonywania procedury
  6. Informować o zmianach sytuacji w czasie podejścia - szczególnie na odcinku DRL-BRL
  7. Weryfikować zrozumiałość komend i komunikatów
  8. W wypadku naruszenia zasad wykonywania podejścia wydać komendę - Odejście na 2-gi krąg, już w odległości 8 km od PP (przynajmniej przy stosowaniu propagandowej i fałszywej procedury 2xNDB, popularyzowanej przez świnie z MAK)

ad.1

Brak potwierdzenia trzeźwości i sprawności, odwołanie zeznań KL o wykonaniu badań przez lekarza

ad.2 

Brak informacji o dostępnej na lotnisku i stosowanej przez KL karcie podejścia, znane jest  tylko stosowanie przez KSL nieregulaminowej ścieżki 3°(bez uzasadnienia)

ad.3

Błędy pracy radaru, niesprawność kamery nagrywającej obraz radarowy (rzekome, bo w/g Rosjan nie ma prawa się zdarzyć w wojsku)

ad.4

Podanie niepełnych i sfałszowanych war. meteo, brak podania i uzgodnienia procedury dostępnej na lotnisku w tym dniu,

obu polskim Załogom (podano ją tylko rosyjskiemu pilotowi Ił-76)

ad.5

Nie dość, że nie podano procedury, to nie podano polskim Załogom zasad do stosowania w czasie wykonywania podejścia(znowu podano je tylko rosyjskiemu pilotowi)

ad.6

Niepoinformowanie o spadku widzialności do 200 i mniej metrów i wątpliwej pracy radaru

ad.7

Komendy weryfikował np. por. Wosztyl, przez prosty komunikat - "Powtórz" , ale i KL wtedy prosił o dodatkowe potwierdzenia.

ad.8

Komendy - Odejście były wydawane za późno we wszystkich 4 przypadkach, a komenda Horyzont była wydana przez osobę nieuprawnioną (Ryżenko) i była komendą skandalicznie błędną w momencie osiągnięcia WB=10 m i zniżaniu. Prowadziła do rozbicia się samolotu o zbocze jaru


Wykaz błędów rosyjskiej kontroli lotów na Siewiernym w dniu 10-04-2010

  1. brak podania widzialności pionowej
  2. brak podania dostępnej procedury(tylko rosyjskiemu pilotowi)
  3. brak uzgodnienia procedury (narzucenie procedury rosyjskiemu pilotowi)
  4. NAKAZANIE  wykonania 2-go podejścia rosyjskiemu pilotowi, w warunkach widzialności 400 m
  5. przypomnienie o konieczności kwitowania wysokości - tylko rosyjskiemu pilotowi
  6. brak weryfikacji pracy niesprawnej BRL 
  7. brak weryfikacji wskazań odległości na radarze, przy przekraczaniu DRL 
  8. brak podawania poprawek, za wyjątkiem tych dla Wosztyla (kurs i wysokość "wyżej", ta podana błędnie tuż przed PP)
  9. podawanie zaniżonej odległości od PP


Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka