Ajgor Ajgor
169
BLOG

Kto bardziej szkodzi Kościołowi?

Ajgor Ajgor Społeczeństwo Obserwuj notkę 7

Kilka cytatów z księdza Józefa Tischnera

"Owszem, znam bardzo liczne przypadki konfliktów między młodzieżą a Kościołem. Ale kiedy przyglądam się tym konfliktom, to proszę mi wierzyć, widzę, że młodzi buntują się nie przez czytanie Marksa, Nietzschego, ale dlatego, że natrafiają na ludzi, których nie mogą zaakceptować jako rzeczników Dobrej Nowiny."

Mieliśmy znakomitych duszpasterzy, pięknych, wielkich… I mamy. Ale nawet najlepszy duszpasterz nie zdoła naprawić tego zła, którego potrafi narobić jeden głupiec. Ile czasu potem trzeba, żeby to odwrócić! Bo życie religijne jest strasznie delikatne i często odwrócić się tego nie da."

"Po jednym z moich wystąpień w telewizji katowickiej dostałem list od dziewczyny, która była w oazie. Uczyła się w szkole muzycznej. Przyszedł okres bierzmowania. Ojciec tej dziewczyny był protestantem. Ja nie wiem, co strzeliło do głowy temu księdzu, w każdym razie nie chciał jej dopuścić do bierzmowania, „ponieważ mają heretyka w domu".

"Po­bożność jest niez­wykle ważna, ale ro­zumu nie zastąpi."

"Nie spotkałem w moim życiu nikogo, kto by stracił wiarę po przeczytaniu Marksa i Engelsa, natomiast spotkałem wielu, którzy ją stracili po spotkaniu ze swoim proboszczem."

Skąd ta notka?


Proboszcz pewnej parafii zażyczył sobie 1500 zł za pogrzeb bezdomnego, na pogrzeb złożyli się pracownicy Pomocy Społecznej.

Informacja od księdza Isakowicza-Zaleskiego.

Ajgor
O mnie Ajgor

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo