Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
201
BLOG

Dzień świra - dedykowane partiom w opozycji, także G.B z Konfederacji

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Polityka Obserwuj notkę 2

10 maja 2020

Siostrzeńcowi Radkowi.O> aby pokonał chorobę


Miały  być WYBORY NA URZĄD PANA PREZYDENTA CZY PANI PREZYDENT


OPOZYCJO!.

W dupe je..

Nie Pytaj O Polskę

Obywatel G.C.

https://www.youtube.com/watch?v=cSjk6phf3iY

Warszawa Praga - miejsce urodzenia MOJEJ MATKI

Kto to kupił czy wykupił ?


Nowa Ksiega Wieczysta od roku 1999. Komuna bierze wszystko!

Warszawa miejsce urodzenia Mojej Matki Wiktorii - jest rok 1912 - carat w Warszawie w rozkwicie.

Most Aleksandra I w budowie rok 1863-1865 (most Kierbedzia)

http://www.warszawa1939.pl/obiekt/kierbedz

ARCHITEKT:

Stanisław Kierbedź.

image

BUDOWA:

1859-64.

Konkretne plany budowy mostu pojawiły się już w latach 40-tych XIX w. W latach 1844-46 zrealizowano pierwszy etap budowy -wiadukt Pancera mający połączyć plac Zamkowy z nowym mostem. Niestety budowa mostu została zaniechana.

Most został zbudowany z inicjatywy Towarzystwa Rosyjskiej Kolei Żelaznej, w planach jako kolejowy dla linii mającej połączyć dworzec Petersburski (ob. Wileński) z Wiedeńskim (na rogu al. Jerozolimskich i Marszałkowskiej). W trakcie budowy uznano pomysł przeprowadzenia kolei przez miasto za chybiony i most ukończono jako drogowy.

Most Kierbedzia był pierwszym stałym mostem na Wiśle - wcześniej ruch odbywał się po moście łyżwowym pomiędzy ulicami Bednarską a Szeroką.

Towarzystwo Kolei nie zrezygnowało z projektu połączenia dworców i po otrzymaniu koncesji uruchomiło w 1866 tramwaj konny, obsługujący głównie ruch towarowy.

Na cześć cara most otrzymał oficjalną nazwę "most Aleksandryjski".

ZNISZCZONY:

w sierpniu 1915 wycofujący się z Warszawy Rosjanie wysadzili dwa środkowe przęsła mostu.

Po wkroczeniu do Warszawy Niemcy zbudowali tymczasowy, drewniany most nazwany, od nazwiska mianowanego gubernatorem Polski, mostem generała Beselera.

ODBUDOWA:

1916 odbudowa wysadzonych przęseł, zamiast dotychczasowej kratownicy pas górny otrzymał kształt paraboliczny.

ZNISZCZONY:

w 1944 wycofujący się z Warszawy Niemcy wysadzili cztery wewnętrzne przęsła, pozostawiając po jednym przy każdym brzegu.

Obecnie: na filarach mostu jest zbudowany most Śląsko-Dąbrowski.

BIBLIOGRAFIA:

"Encyklopedia Warszawy" 1994 str. 510

"Warszawa na starej fotografii" str. 95

Historia Warszawy: str. 200, 230;

L. królikowski, Twierdza Warszawa: str. 32;

J. Kasprzycki "Korzenie miasta" tom III str. 140

...

Jutro jest poniedziałek - Zaczyna się tydzień po WYBORACH


To nie karnawał,

Ale tańczyć chcę

I będę tańczył z nią po dzień.

To nie zabawa,

Ale bawię się

Bezsenne noce senne dnie.

To nie kochanka,

Ale sypiam z nią

Choć śmieją ze mnie się i drwią.

Taka zmęczona

I pijana wciąż

Dlatego nie

Nie pytaj mnie.

Nie pytaj mnie, dlaczego jestem z nią,

Nie pytaj mnie, dlaczego z inną nie,

Nie pytaj mnie, dlaczego myślę że,

Że nie ma dla mnie innych miejsc.

Nie pytaj mnie, co ciągle widzę w niej,

Nie pytaj mnie, dlaczego w innej nie,

Nie pytaj mnie, dlaczego ciągle chcę,

Zasypiać w niej i budzić się.

Te brudne dworce

Gdzie spotykam ją,

Te tłumy które cicho klną,

Ten pijak który mruczy coś przez sen

Że PÓKI MY ŻYJEMY ona żyje też.

Nie pytaj mnie,

Nie pytaj mnie,

Co widzę w niej.

Nie pytaj mnie, co ciągle widzę w niej,

Nie pytaj mnie, dlaczego…

NA 10 i pomnik smoleński na Placu Piłsudskiego w Warszawie



Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka