Czesław Niemen (Wydrzycki)
Czesław Niemen (Wydrzycki)
Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
399
BLOG

Dziwny jest ten świat

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Muzyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Jak gasła ta miłość ?

https://www.youtube.com/watch?v=wBxLyXYqMYU

Obraz Matki Boskiej Ostrobramskiej - Wilno

Obraz Matki Boskiej Ostrobramskiej. To tutaj kierowano swoje modły przed sybirskimi zsyłkami....

Wilno kolejny przystanek podczas wakacyjnej podróży Radia WNET.

słuchaj: radiownet.pl

https://www.youtube.com/watch?v=VX8wmGW1l6M

Farida "Io Senza Lei" - "Dziwny jest ten świat"

Fragment koncertu poświęconego 10 rocznicy śmierci Czesława Niemena.

Zielona Góra 17.01.2014 r. rejestracja www.petersound.eu

https://gloswielkopolski.pl/niemen-byl-moja-miloscia-rozmowa-z-farida-wloska-piosenkarka/ar/1089298


Quando suoni – nel modo che sai fare tu

Col tuo sentire – con il tuo sentire

Diventa la musica… Magica

Suona per me.

Quando posi lo sguardo tuo su di me

I misteri di ieri – i dubbi di oggi

La tua emozione… Magica

Suona per me.

Ridere piangere – per il tuo sentire

Ridere piangere – a ritmo fragile

Ridere piangere – lucida mia follia

Ridere piangere – per il tuo cammino

Dimmi… cos’è grave…

Quando suoni – nel modo che sai fare tu

Col tuo sentire – con il tuo sentire

Diventa la musica… Magica

Suona per me – per me suona.

Ridere piangere – per il tuo sentire

Ridere piangere – a ritmo fragile

Ridere piangere – lucida mia follia

Ridere piangere – per il tuo cammino

Dimmi… cos’è grave…

...

Gdy grasz - w sposób, który ty potrafisz,

z twoim wyczuciem - z twoim wyczuciem,

muzyka staje się... magiczną.

Graj dla mnie.

Kiedy twój wzrok na mnie położysz,

wczorajsze tajemnice - dzisiejsze wątpliwości

twoje wzruszenie... magiczne.

Graj dla mnie.

Śmiać się, płakać - dla twego wyczucia

śmiać się, płakać - w kruchym rytmie

śmiać się, płakać - moje trzeźwe szaleństwo,

śmiać się, płakać - dla twej drogi

Powiedz mi... co jest trudne...

Gdy grasz - w sposób, który ty potrafisz,

z twoim wyczuciem - z twoim wyczuciem,

muzyka staje się... magiczną.

Graj dla mnie – dla mnie graj.

Śmiać się, płakać - dla twego wyczucia

śmiać się, płakać - w kruchym rytmie

śmiać się, płakać - moje trzeźwe szaleństwo,

śmiać się, płakać - dla twej drogi

Powiedz mi... co jest trudne...


Włoska wokalistka Farida gościła w środę w Poznaniu ©Paweł Miecznik Przyjechała Pani do Polski nie po raz pierwszy, ale co Pani robi we Włoszech aktualnie, bo o tym wiemy bardzo mało? Śpiewam. Zresztą nie tylko we Włoszech, ale także w wielu innych krajach. Ale co Pani śpiewa? Zarówno muzykę pop, jak i rocka. Czy są to utwory tylko Pani, czy również światowe standardy? Pół na pół. Wśród wykonywanych przez Panią utworów jest podarowana Pani przez Czesława Niemena piosenka "Musica Magica". Kiedy zaśpiewała ją Pani w Polsce, sprawa trafiła do sądu. Nie zawsze łatwo jest więc śpiewać piosenki Czesława

Czytaj więcej: https://gloswielkopolski.pl/niemen-byl-moja-miloscia-rozmowa-z-farida-wloska-piosenkarka/ar/1089298

Niemena... Ale śpiewałam ją na całym świecie. Nawet w Las Vegas.

Czytaj więcej: https://gloswielkopolski.pl/niemen-byl-moja-miloscia-rozmowa-z-farida-wloska-piosenkarka/ar/1089298

Mam nadzieję, że po rozprawie zaplanowanej na 13 lutego będę już mogła bez przeszkód wykonywać tę piosenkę także w Polsce. Dzięki staraniom włoskiego odpowiednika ZAIKS-u na wszystkich portalach utwór ten został już odblokowany. Oni nie rozumieli motywu, dla którego ten utwór został zablokowany. W środę spotkała się Pani ze swymi fanami w Poznaniu. Tymczasem już w piątek wystąpi pani w Filharmonii Zielonogórskiej z koncertem z okazji 10. rocznicy śmierci Czesława Niemena. Co pani zaśpiewa? Moje najbardziej znane przeboje, takie jak "Pensami Stasera", "Io Per Lui" czy "Vedrai, Vedrai". Nie zabraknie też "I Senza Lei", czyli włoskiej wersji piosenki "Dziwny jest ten świat". Wiele z wymienionych przez Panią piosenek znajduje się na płycie wydanej w Polsce ponad 40 lat temu. Czy nie uważa Pani, że należałoby wznowić ten krążek w wersji kompaktowej? Choćby na zasadzie wspomnień. Tak i otrzymałam taką propozycję. Niestety, warunki, jakie mi zaproponowały Polskie Nagrania, były nie do przyjęcia, więc zrezygnowałam. Nie mam zamiaru już pomagać komuś bez sensu. Czy planuje Pani swoją nową płytę? Tak. Właśnie nad nią pracuję. Będzie to płyta rockowa i ukaże się jesienią. Wracając do współpracy z Niemenem. Jak ją Pani wspomina? To było coś fantastycznego. Takich rzeczy się nie zapomina. Niemen był moją miłością. Jak długo byliście razem? Całe życie. No, tu już chyba Pani mocno przesadziła... W życiu jest coś takiego jak obecność duchowa. Nie wymaga ona obecności fizycznej. I takie coś zachodziło pomiędzy mną a Czesławem.

https://www.youtube.com/watch?v=3aRz0IVMuW8


https://www.youtube.com/watch?v=IJmg5_ROsJE



Czytaj więcej: https://gloswielkopolski.pl/niemen-byl-moja-miloscia-rozmowa-z-farida-wloska-piosenkarka/ar/1089298

https://www.youtube.com/watch?v=bCS8DnGASJ8

Program Agaty Młynarskiej o Czesławie Niemenie w dziesiątą rocznicę Jego śmierci -

17.01.2014


Pierwsza żona Niemena. Jak gasła ta miłość?

Chociaż od śmierci Czesława Niemena minęło ponad 11 lat, życie wybitnego muzyka nadal zdumiewa i budzi ciekawość. Niemen był żonaty dwukrotnie, ale o jego pierwszym małżeństwie, które trwało 13 lat, nadal niewiele wiadomo. Kim była Maria Klauzunik, pierwsza żona artysty?

W 1958 r. wzięli ślub cywilny, kilka godzin przed repatriacyjnym wyjazdem rodziny Czesława do Polski. Rok później 19-letnia Marysia przyjechała do męża do Gdańska. Wzięli ślub kościelny, wkrótce na świecie pojawiła się ich córka Maria.

Nie byli jednak szczęśliwi. – „„Mieszkałam w żeńskim internacie, w którym nie było miejsca dla mężczyzn, a pieniędzy na wynajem nie mieliśmy. Mąż pomieszkiwał w piwnicy Liceum Muzycznego w Gdańsku, następnie w Sopocie. Ja przez niecały rok z Marysią u jego rodziców w Białogardzie. Zaakceptowali mnie, nie miałam tam źle” – opowiedziała na łamach „Na żywo” pierwsza żona artysty.

W 1961 r. Maria wróciła do szkoły pielęgniarskiej przy Akademii Medycznej w Gdańsku. – „„Kiedy ją ukończyłam, dostałam pracę w Szpitalu Miejskim w Gdyni. Nie zarabiałam wiele, Czesiek też pieniędzy nie miał. Tylko muzyka dla niego istniała! Na początku odwiedzał mnie i córkę w naszej kawalerce, płacił alimenty, ale dla mnie to było za mało. Chciałam, by był z nami, lecz każde z nas zaczęło iść własną drogą” – zwierzyła się pani Maria.

Chociaż formalnie rozstali się w 1971 roku, ich małżeństwo przestało istnieć już w 1963 roku. Niemen jednak nie stracił kontaktu z córką. – Odwiedzał mnie, może rzadko, wiódł życie gwiazdy, ale zawsze widzieliśmy się, gdy był na Wybrzeżu – powiedziała „Na żywo” jego córka, Maria Gutowska.

Co więcej, uważa, że jej ojciec nadal obecny jest w jej życiu. Jak to możliwe? Jedna z córek Misi kształci się w szkole muzycznej. – „„To geny mojego taty” – przyznaje córka Czesława Niemena. – „„Myślę, że byłby dumny z wnuczki, która gra na skrzypcach, na fortepianie i uczy się w tej samej szkole, do której chodził”.

Niemen nadal inspiruje młodych artystów:

https://www.pomponik.pl/plotki/news-czeslaw-niemen-nieznane-kulisy-jego-zycia,nId,1900464

Czesław Niemen: Nieznane kulisy jego życia

Liczyła się dla niego tylko muzyka. Dopiero gdy opuszczona żona znalazła sobie innego, zrozumiał, jak wiele stracił.

Mało kto wie, że gdyby Czesław Niemen (†64 l.) żył, miałby dziś pięcioro wnuków i dwoje prawnuków. Troje wnuków i prawnuki to potomstwo z jego związku z pierwszą żoną Marią Klauzunik (75 l.). Pojawiła się w życiu muzyka w czasach szkolnych i po kilku latach z niego zniknęła.

16-letnia Maruszka była lokalną pięknością, zawsze kręciło się przy niej wielu adoratorów. Wybrała starszego o rok Czesława, który w okolicach Starych Wasiliszek (dziś Białoruś), gdzie się urodził, miał sławę "artysty". Pięknie grał na harmoszce i gitarze, śpiewał, rysował. Serce dziewczyny podbił definitywnie, gdy namalował jej portret.

W 1958 r. wzięli ślub cywilny, kilka godzin przed repatriacyjnym wyjazdem rodziny Czesława do Polski. Rok później 19-letnia Marysia przyjechała do męża do Gdańska. Wzięli ślub kościelny, wkrótce na świecie pojawiła się ich córka Maria (55 l.), zwana Misią.

Ale nie mieli warunków, by cieszyć się rodzinnym szczęściem. Dokuczały im bieda i brak własnego kąta. "Mieszkałam w żeńskim internacie, w którym nie było miejsca dla mężczyzn, a pieniędzy na wynajem nie mieliśmy. Mąż pomieszkiwał w piwnicy Liceum Muzycznego w Gdańsku, następnie w Sopocie. Ja przez niecały rok z Marysią u jego rodziców w Białogardzie. Zaakceptowali mnie, nie miałam tam źle" - wspomina pierwsza żona.

Byłby dumny z wnuczki

Ale ciągła rozłąka była jak korozja zżerająca ich małżeństwo. W 1961 r. Maria wróciła do szkoły pielęgniarskiej przy Akademii Medycznej w Gdańsku. "Kiedy ją ukończyłam, dostałam pracę w Szpitalu Miejskim w Gdyni. Nie zarabiałam wiele, Czesiek też pieniędzy nie miał. Na Białorusi, oprócz muzyki, interesował się wieloma sprawami, w Polsce nie widział już nic oprócz niej. Tylko muzyka dla niego istniała! Na początku odwiedzał mnie i córkę w naszej kawalerce, płacił alimenty, ale dla mnie to było za mało. Chciałam, by był z nami, lecz każde z nas zaczęło iść własną drogą" - wspomina Maria.

Formalnie Czesław i Maria byli małżeństwem jeszcze kilka lat, ale widywali się już rzadko. Piękna Maria nadal była adorowana. Gdy pewnego dnia Czesław przyjechał do niej z bukietem kwiatów, zastał tam już innego mężczyznę. Dopiero wtedy pojął, co stracił. "Źle mi tak bez ciebie być, szare są dni, słońca w nich brak, gdzie jesteś, gdzie jesteś ty?" - śpiewał w 1963 r. w Opolu. Tylko bliscy wiedzieli, że piosenka powstała z tęsknoty za utraconą ukochaną.

Niemen przeniósł się do stolicy, ale nie stracił kontaktu z Misią. "Odwiedzał mnie, może rzadko, wiódł życie gwiazdy, ale zawsze widzieliśmy się, gdy był na Wybrzeżu" - opowiada "Na żywo" jego córka, Maria Gutowska.

I dodaje, że ojciec jest wciąż obecny w jej życiu. Jedna z córek Misi kształci się w szkole muzycznej. "To geny mojego taty" - przyznaje córka Czesława Niemena. "Myślę, że byłby dumny z wnuczki, która gra na skrzypcach, na fortepianie i uczy się w tej samej szkole, do której chodził".

Czytaj więcej na https://www.pomponik.pl/plotki/news-czeslaw-niemen-nieznane-kulisy-jego-zycia,nId,1900464#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome


https://www.youtube.com/watch?v=9rpyzlyGTg4



Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura