amelia niezgoda amelia niezgoda
77
BLOG

Od mojej Ojczyzny, Rodziny – precz!

amelia niezgoda amelia niezgoda Polityka Obserwuj notkę 3

Nie chciałam w tej, ani żadnej innej sprawie dotyczącej wyborów zabierać zdania. Z wielu powodów, przede wszystkim brak czasu. Jednak poczułam się  dzisiaj w pewnym sensie dotknięta osobiście. Pewno dlatego, że łatwo wyobrazić mi sobie odczucia osoby, która doświadcza zagrożenia osób najbliższych, domu, najbliższego otoczenia. Kiedy zadaję sobie pytanie, co ja bym zrobiła gdyby ktoś bezpośrednio zaatakował osoby mi najbliższe, całkowicie bezbronne i niezdolne do obrony, to moja pierwsza reakcja byłaby : zabiłabym!

 

Zaraz potem refleksja: oczywiście niedosłownie, oczywiście nie wprost. Trudno jednak wybaczyć coś tak podłego jak atak na osoby, które przed atakami bronić się nie mogą: dzieci, osoby starsze, niepełnosprawne. Gdyby przyszli podpalić mój dom to naturalnie przychodzą mi na myśl słowa poety: „Bagnet na broń!”

 

Wszystkim dedykuję słowa Jana Pawła II:

„Rodzina – wspólnota życia i miłości – powstaje z sakramentalnego małżeństwa, będącego jednością dwojga. To ich błogosławione przymierze daje początek wspólnemu byciu razem. Owocem miłości małżonków są dzieci, dla których rodzina stanowi dom – nie tylko miejsce zamieszkiwania, ale i wszechstronnego rozwoju.
Z czym kojarzy się nam RODZINA? Domowe ognisko, więzy krwi, rodzice i dzieci, wspólny posiłek, krojony chleb, tradycje i uroczystości rodzinne, świętowanie, wspólna modlitwa, zapach pieczonego ciasta, wzajemna pomoc, troska w chorobie, praca i wypoczynek, zabawa i poważne rozmowy, wesela, chrzciny, pogrzeby, Pasterka i święconka, procesja Bożego Ciała, rocznice ślubu i narodzin dzieci, Msza św., wspólne wyprawy, dzielenie się opłatkiem i wyciąganie prezentów spod choinki, domowe porządki, autorytet taty, który „wszystko wie i zawsze obroni”, czułość matczyna i znak krzyża kreślony na czole.”

prowadzę blog Amelia007<-->TUTAJ Licznik działa od 5.10.2013 Moja stronka o gotowaniu

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka