Amstern Amstern
622
BLOG

Pochwała zwiniętych blogerów - dzisiaj Wittek17

Amstern Amstern Rozmaitości Obserwuj notkę 82

Zdarzaja sie przypadki, które sie wlasciwie nigdy nie zdarzaja.
W latach 1980-81 zjechalo do Niemiec duzo turystow z Polski - Solidarnosc zalatwila paszporty - zostac, popracowac, wrócic albo i nie. W kazdym razie mieli ze soba m.in. troche czasopism. Wiec sie podpinalem pod te dobra kulturalne, internetu jeszcze nie bylo.  W jednym z numerow "Przekroju" przeczytalem opowiadanie Roberta F. Strattona o dentyscie Travenie, ktory pojechal do Tajlandii szukac skarbu w starej swiatyni. Weze, weze i weze. Opowiadanie utkwilo mi w pamieci, bo bylo dwuczesciowe, a ja znalem tylko czesc pierwsza. "Przekrój" z druga czescia nie wpadl mi nigdy w rece.

40 lat pozniej w zupelnie w innej sprawie bloger Wittek17 podrzucil mi link do archiwum "Przekroju". Skorzystalem z okazji i po przejrzeniu paru numerow znalazlem to opowiadanie. Wiecej, rzut na gugiel i widze, ze Robert F. Stratton to slawny PRLowski podroznik Wieslaw Gornicki. Nastepnym krokiem bylo znalezienie calosci opowiadania juz poza "Przekrojem", albowiem pelna wersja to 94 strony.

Jako, ze dr Traven musi walczyc w Tajlandii z milionami wezy, to przyszedl mi do glowy film "Klatwa Dolin Wezy", z ktorego nabijaja sie w filmie Lubaszenki "Poranek kojota". Patrze i widze "scenariusz na podstawie opowiadania Roberta F. Strattona".
A dlaczego film byl wspomniany w komedii Lubaszenki? Za Wiki: "Od tytułu filmu wzięła się nazwa nagród Węży, przyznawanych najgorszym polskim filmom".

Linki:
http://mbc.malopolska.pl/dlibra/publication?id=64606&tab=3
http://niniwa22.cba.pl/robert_stratton_hobby_doktora_travena_1.htm
https://pl.wikipedia.org/wiki/Klątwa_Doliny_Węży
https://www.cda.pl/video/449954671

Wittek17, serdeczne dzieki!
Film pewnie faktyczne denny, mimo swietnej obsady - Wilhelmi, Salacka i Kolberger, ale opowiadanie prima sort, sci-fi archeologiczne pisane z jajem.

Muzykalistycznosc pod aktualne temperatury (zalozyc polyluxy!):


(431) 1716171

Amstern
O mnie Amstern

Czlowiek Bardzo Dobrej Woli Prezes Klubu Sympatyków Bab Kameralnych O mnie: "Zamiast wyciągnięcia wniosków, nasz nieoceniony Amstern kilkakrotnie mnie opluł, a następnie zaczął żądać przesłania mu obiecanego statutu."  Michal Tyrpa 20.12.07 9:44 "Z Amsternem trafil pan w sedno.Jest to zadeklarowany Niemiec... Byc moze ze jest on Zydem z gatunku wypedzonego ziomala pana Hupki..." Miroslaw Kraszewski 21.12.07 00:50 "Absztyfikanta nie znam, ale Amsterm daje pewną rekojmię, że Tyrpa niekoniecznie w tym niby trollowym sporze musi mieć rację." Galopujący Major 22.12.07 12:31 Polecaja mnie (gratuluje dobrego gustu!): Zdzislaw Sztorm Voit Dorcia Blee Obserwator z daleka Cichutki Brat_Olin Marmotte Stach Docent Stopczyk Maddogowo -Rysiek- Polecali mnie: Sosenka Witek Ci, u ktorych mam szlaban, TEZ swiadcza o mnie: Michal St. de Zieleskiewicz Michal Tyrpa Ellenai Miroslaw Kraszewski Vantomas-Galicja 1 Fotomontage Gw1990 Toyah Katarzyna Lukasz Warzecha Spitfire Antypolonizm nigdy więcej Koteusz ZeZeM Essencjusz Elig Slowik Krzysztof J. Kotowski Joanna Mieszko-Wiórkiewicz Anna Czarnowidz J.P.50 Marcinkk 1.1 Mialem szlaban u: Maryla U mnie szlaban maja:

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości