Amstern Amstern
4222
BLOG

Ceny gazu na rok 2022 i nowe zjawisko ekonomiczne

Amstern Amstern Rozmaitości Obserwuj notkę 46

Pale w piwinicy gaz ekologiczny. Place miesieczne ryczalty. W styczniu firma rozlicza.
Ceny byly raczej stale, wiec sie nimi wcale nie interesowalem. Cale rozliczenia sa tez online, mejlami. 

W tym roku podwyzka byla w sierpniu, przeoczylem mejla. Potem w zeszlym miesiacu, ze bedzie 14% drozej. Teraz przyszedl mejl z cenami na 2022. Siadlem do tabel kalkulacyjnych Symphony123 i policzylem. Bedzie drozej w sumie o 86%. Czyli jakby dwa razy drozej. 1500 euro do tylu.
OK, ceny podniesli, mam prawo natychmiast zmienic dostawce. 

I tu sjurpryza -  wiekszosc sensownych dostawcow na ekologiczny gaz ma wywieszke w interku: ze wzgledu na wariujace ceny gazu na rynkach nowych klientow nie przyjmujemy.
Mój dostawca ma juz ceny dla mnie, ale w interku pisze, ze dopiero kalkuluja. I dlatego tez nie przyjmuja nowych klientow.

Oczywista obowiazuje Grundversorgung, nikt nie moze zostac bez ciepelka, wiec w kazdym razie musi mnie wziac komuna, ale taryfa "GrundVersorgung" sluzy do dojenia jeleni, ktorych nikt nie chce.

Jest ciekawie. I bedzie jeszcze ciekawiej.

Jako czlonek wspierajacy GreenPeace zajrzalem do nich. Prad jeszcze daja, gazu juz od 19.11 juz tez nie. Ciekawe u nich jest, ze podaja konkretne przyczyny podwyzek cen gazu. 30.04 w Chinach ruszyla koniunktura po koronie, 5.10 Putin w interview zapowiedzial techniczne problemy, 11.11 Lukaszenka zagrozil zamknieciem kurków.

“Und kost Benzin auch 3.10 DM…” w roku 1982. Dzisiaj bylaby to super cena:


(My:    139 787       Oni:     1 632 226)     1 954 491

Amstern
O mnie Amstern

Czlowiek Bardzo Dobrej Woli Prezes Klubu Sympatyków Bab Kameralnych O mnie: "Zamiast wyciągnięcia wniosków, nasz nieoceniony Amstern kilkakrotnie mnie opluł, a następnie zaczął żądać przesłania mu obiecanego statutu."  Michal Tyrpa 20.12.07 9:44 "Z Amsternem trafil pan w sedno.Jest to zadeklarowany Niemiec... Byc moze ze jest on Zydem z gatunku wypedzonego ziomala pana Hupki..." Miroslaw Kraszewski 21.12.07 00:50 "Absztyfikanta nie znam, ale Amsterm daje pewną rekojmię, że Tyrpa niekoniecznie w tym niby trollowym sporze musi mieć rację." Galopujący Major 22.12.07 12:31 Polecaja mnie (gratuluje dobrego gustu!): Zdzislaw Sztorm Voit Dorcia Blee Obserwator z daleka Cichutki Brat_Olin Marmotte Stach Docent Stopczyk Maddogowo -Rysiek- Polecali mnie: Sosenka Witek Ci, u ktorych mam szlaban, TEZ swiadcza o mnie: Michal St. de Zieleskiewicz Michal Tyrpa Ellenai Miroslaw Kraszewski Vantomas-Galicja 1 Fotomontage Gw1990 Toyah Katarzyna Lukasz Warzecha Spitfire Antypolonizm nigdy więcej Koteusz ZeZeM Essencjusz Elig Slowik Krzysztof J. Kotowski Joanna Mieszko-Wiórkiewicz Anna Czarnowidz J.P.50 Marcinkk 1.1 Mialem szlaban u: Maryla U mnie szlaban maja:

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości