Las w Wierzbnie/Kałuszyna w woj. mazowieckim
Las w Wierzbnie/Kałuszyna w woj. mazowieckim
zhongguo zhongguo
519
BLOG

ZBYT SZYBKO ODSZEDŁEŚ MÓJ BRACIE

zhongguo zhongguo Osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 4

[…] naj­bar­dziej kocha­my tych ludzi, te spra­wy i te rzeczy, od których bieg życia każe nam od­chodzić – nieraz na zawsze.

                                                                                                                            – Marek Hłasko

                                                                            * * *

      Czy pamiętasz nasze harce wśród wierzbińskich łąk i wypady do pobliskiego lasu? Nasze dziecięce zabawy i odkrycia przyrody? Wiem, że pamiętasz te beztroskie lata. Chcę tylko nas zadowolić wspomnieniami. Tymi dalekimi przypomnieniami, które i ja pamiętam. Byłeś najmłodszym z naszej czwórki. Jesteś pierszym, który nas pozostawia w ogromnym smutku. Już nigdy nie wrócisz! Wyjechałeś nagle, bez pożegnania, zostawiając pustkę i żal w mej duszy.

   Miałeś dar uraczać swą charyzmą innych. Byłeś dobrym i szlachetnym człowiekiem. Twój uśmiech był Twoim wiernym towarzyszem, a gdy się denerwowałeś zaciskałeś zęby i Twój wzrok był wymowny. W ciszy i w spokoju wolałeś przemilczeć wszelkie kryzysy i niesnaski.

   Gdy przyjeżdżałeś ze tatą do Warszawy w odwiedziny do cioci Gieni, uwielbiałeś obserwować pociągi jadądące w stronę Olszynki Grochowskiej. Wtedy zafascynowany krzyczałeś: „Jadą, jadą!”

   Pewnego dnia dosiadłeś konia, który nie miał ochoty Cię powozić. Rozwścieczone zwierzę zaczęło pędzić do stajni. W ostatniej chwili wujek Arkadek zatrzymał gniadego, chroniąc Twą głowę przed stajennym niskim stropem.

    Na koloniach w Wyszkowie uległeś wypadkowi. Bawiąc się z rówieśnikami „otworzyłeś” swym czołem szybę w oknie. Na zawsze pozostała blizna na Twej głowie. Byłeś smiałkiem, tak odkrywałeś świat.

   Paryż Cię uwiódł i Ty uwiodłeś Paryż. Kilka miesięcy pobytu w najpiękniejszym mieście świata wyzwoliło w Tobie ukryte talenty. Twoje dyskusje na wszelkie tematy fascynowały prywatne audytorium. Potrafiłeś wtopić się we wszelkie sfery i z elegancją prowadzić rozmowy. Byliśmy z Ciebie dumni.

   Tylko z Tobą utrwaliły się moje więzi, mieliśmy zawsze sobie tyle do powodzenia. Znam Twoje sekrety, tak jak i Ty znałeś moje. Zabrałeś je na zawsze ze sobą.

   Żegnaj ukochany Bracie.         image  



zhongguo
O mnie zhongguo

CHINY - to moja pasja i powołanie. KRAJ, w którym jest najwięcej ludzi do polubienia. JĘZYK, HISTORIA, KULTURA, TRADYCJA ... wszystko mnie interesuje. Wśród moich podróży po Chinach losy wiodą mnie tam gdzie jest zawsze coś do odkrycia </&lt NAGRODA ''za systematyczną prezentację kultury chińskiej i budowanie mostów pomiędzy narodem chińskim i polskim'' (2012 rok)"

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości