łupek wysokogazowany łupek wysokogazowany
3094
BLOG

Ostatnie sekundy cz.6- drzewa 2

łupek wysokogazowany łupek wysokogazowany Polityka Obserwuj notkę 13

 

Na podstawie dostępnych zdjęć przeprowadziłem analizę cięcia drzew jakie wykonał samolot. Na zdjęciach występują przekłamania wynikające z  zastosowanej optyki aparatu, kąta pod którym zostały zrobione, czy też odległości od obiektu. Złożenie różnych ujęć poszczególnych drzew pozwoliło na wytworzenie przestrzennego ich obrazu i eliminację wszelkich zakłóceń odwzorowania obiektu na płaszczyznę zdjęcia.

Starałem się tak dobierać zdjęcia lub ich wycinki aby wyeliminować wpływ perspektywy. Większość przytoczonych zdjęć robiona była w miejscach przez które przechodzi płaszczyzna cięcia lub w miejscu do niej zbliżonym.

Oznaczenia drzew według rys. nr 01

Przedstawione modele samolotu to rzuty w kierunku ruchu bez uwzględnienia perspektywy, lub prostopadle do kierunku ruchu gdy samolot pokazany jest z boku.

 

 

 

 1.Kąt obrotu samolotu (90, -15, 30). Wejście samolotu w grupę drzew w pozycji przedstawionej na rysunku (01 A). Stateczniki poziome wchodzą między drzewa nr 1 i 2. Statecznik pionowy boczną płaszczyzną łamie największe drzewo nr 2. Niższe dwa drzewa zostały ścięte przez ogon i silnik lewy samolotu. Drzewo nr 3 wchodzi pod skrzydło lewe.  Dwa drzewka iglaste za drzewem nr 3 ścina skrzydło lewe.

 

 

2. Kąt obrotu samolotu (95, -5, 25) Kolejnym drzewem, które zostaje złamane przez statecznik pionowy to drzewo nr 5. Drzewo nr 4 przycięte od góry przez statecznik pionowy i z boku przez statecznik poziomy lewy.

 

 

 

 Uderzenie w drzewo nr 5 i wcześniejsze nr 2 powoduje uszkodzenie wlotu powietrza silnika znajdującego się w ogonie, oraz uszkodzenie statecznika pionowego.

 

3.Kąt obrotu samolotu (100, 5, 20). W tej pozycji samolot ma na swej drodze tylko jedno drzewo. Drzewo nr 6 przycina lewym statecznikiem.

 

 

 

 4. Kąt obrotu samolotu (110, 10, 15). Samolot znajduje się nad drzewem nr 7, przycinając je z dwóch stron. Z prawej strony przycina drzewo skrzydło prawe. Lewą stronę przycina lewy statecznik poziomy. Czubek drzewa przycięty zostaje przez statecznik pionowy.

 

 

 Zdjęcie drzewa nr 7 wykonane jest nieco z boku więc rzeczywista odległość między cięciami powinna być większa. Poza tym, kąt cięcia przez skrzydło jest mniejszy od kąta cięcia przez statecznik, ponieważ wykonane zostało wcześniej.

 

5. Kąt obrotu samolotu (115, 20, 5). Samolot znajduje się nad ulicą Kutuzowa. Wówczas prawie równocześnie przycina statecznikiem drzewo nr 8 i skrzydłem lewym drzewo nr 9.  Samolot traci lewy statecznik poziomy na linii energetycznej przebiegającej ulicą Kutuzowa.

 

 

 Obrót samolotu na dystansie 120 metrów wyniósł 25o, od 90o do 115o. Po dalszych 100 metrach samolot zahacza lewym skrzydłem o ziemię pod kątem 160o

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka