Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
511
BLOG

Algebra tensorowa i moc koncentracji

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 6

W algebrze potrzebna jest zdolność koncentracji. Ostatnio nie koncentrowałem się dostatecznie i co i rusz popełniałem (naprawialne co prawda, ale jednak) błędy w dowodach twierdzeń nad którymi pracuję. By temu jakoś zaradzić zabrałem się za lekturę uzupełniającą, mianowicie za małą książeczkę Dumonta „The Power of Concentration” - „Moc koncentracji”, do ściągnięcia tutaj

image

Tak sobie codziennie podczytuję i rozmyślam. Doszedłem przy tym do wniosku, że język angielski ma zwroty, których jakoś mi brak w języku polskim. Oto przykład fragmentu z książki „Moc koncentracji”  

Habit is a matter of acquirement.  You hear people say: "He comes by this or that naturally, a chip off the old block," meaning that he is only doing what his parents did.  This is quite often the case, but there is no reason for it, for a person can break a habit just the moment he masters the "I will."  A man may have been a "good-for-nothing" all his life up to this very minute, but from this time
on he begins to amount to something.  Even old men have suddenly changed and accomplished wonders.  "I lost my opportunity," says one.  That may be true, but by sheer force of will, we can find a way to bring us another opportunity.
 

Oto moje tłumaczenie początku:

Nawyki są rzeczą nabytą. Powiadają ludzie: „On już taki jest od małego, odprysk ze starego bloku.” Co ma oznaczać, że on robi tylko to co robili jego rodzice. I w samej rzeczy tak często jest, ale tak być nie musi, bowim człowiek może przełamać nawyk gdy tylko nauczy się mówić „ja chcę”.

I tu mamy problem, bowiem dla angielskiego „I will” nie znajduję odpowiednika w języku polskim. „Ja chcę” to nie całkiem to o co idzie. „Mam wolę by ...” - to już jakby bliżej. Chcę coś zrobić, mam wolę, to jet mój świadomy wybór, taka jest moja decyzja. Wszystko to w jednym angielskim „I will”.

No właśnie. A ja chcę i dokończę to co zacząłem. Dziś dalszy ciąg tego, co zacząłem w poprzednich notkach. Najpierw główne twierdzenie, które, jak mi się dziś wydaje, udało mi się udowodnić.

image

Dalej zapowiedź tego, co jest teraz do zrobienia, co CHCĘ zrobić, mam taką WOLĘ

image:

No i wreszcie początkek.

Whatever you can do, or dream you can, begin it ...

image

Pokażemy "teraz", to znaczy w kolejnej odsłonie.



Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie