Tak ja to widzę
Tak ja to widzę
Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
366
BLOG

Na brzegu zasady holograficznej

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 14

Nie o zasadzie holograficznej zamierzałem pisać. I nie o niej będzie notka. Ale od niej się idea tej notki zaczęła, wiec niechaj już tak będzie. W dyskusji pod poprzednią notką p.t. Świadomość a kwadratowe koła Statystyk napisał:



image

Jeśli hipoteza holograficzna jest prawdziwa, to może być tak, że "świadomość" poprzez "pole" robi "download" naszych mózgów, które są w tym ujęciu tylko rodzajem odbiornika


Ja o zasadzie holograficznej prawie nic nie wiedziałem, miałem pisać o „brzegu”. Jednak wczoraj otrzymuję list od znajomego z Rosji i ten znajomy podsyła mi, ni z tego ni z owego, bo nie komunikowaliśmy się od dłuższego czasu, dwa linki:


Вот, нашёл, как мне кажется, интересные ссылки. Вдруг и вам будет интересно, впрочем, в этом я не уверен))) Но вдруг пригодится?


О Коралловом замке Эда Лидскалнина:


http://www.slavruss.narod.ru/osnown/Kz3.htm


А тут о статье Эйнштейна и Питера Бергмана под названием «Обобщение теории Калуцы» от 38года:


https://kniganews.org/2014/05/18/weh-part2/


No to zaglądam na ten drugi, a tam tytuł:


ЖЕНЩИНЫ, ЭЙНШТЕЙН и ГОЛОГРАФИЯ [часть 2]


No, no! Kobiety, Einstein i holografia, i to część druga. Wszystkie trzy części tytułu interesują mnie. No i jak na czasie!


Zacząłem oczywiście od części pierwszej, ale najciekawsza okazała się część trzecia. Bo jest tam i brzeg – brzeg różnych faz,


image

jest tam Einstein, ze snu Pauliego,



są mosty pomiędzy rzeczywistościami, no i jest o zasadzie holograficznej.


Szczególnie zainteresował mnie ten fragment z części drugiej:


Суть «принципа ЭБ», так сказать, сводилась к тому, чтобы относиться к пятой координате в уравнениях как к еще одному совершенно полноценному физическому измерению. Такому же «физичному», как и остальные четыре…

Начав свою статью со столь мощной и многообещающей идеи (активно разрабатываемой и в самой передовой на сегодня физике), Эйнштейн и Бергман, к сожалению, по ряду причин сами же и отказались от ее надлежащего развития. Уже к концу той же самой статьи они наложили на выкладки серьезнейшие искусственные ограничения и сами себе, по сути, закрыли путь дальше.

По прочтении столь озадачивающе непоследовательной работы, Эдвард Виттен крайне заинтересовался вопросом – зачем Э и Б это сделали?

У самого Эйншейна, ясное дело, спросить уже было невозможно, однако Питер Бергман в ту пору был вполне еще жив, в меру здоров и профессионально активен, так что Виттен связался с ним напрямую. Нельзя сказать, что ответ Бергмана объяснил все, однако главная причина для их очевидного «отката назад» теперь уже не выглядит загадочной и непонятной.

O pracy Einstein-Bergmanna kiedyś na blogu już pisałem, w notce Herezje w nauce - Einstein i piąty wymiar. Pod koniec zadałem tam pytanie:


Rozdział kończy się znów jakby w pół zdania. Czyżby herezja była zbyt wielka nawet jak na umysł jej proponenta?


Teraz dowiaduję się, że Witten też był ciekaw, zapytał Bergmanna, a ten odpowiedział, że teoria przewidywała istnienie nowego, nieznanego fizyce pola, no oni się tego pola przestraszyli.


Mi się to w głowie nie mieści. Coś tu nie gra, coś nie trzyma się kupy. A co? O tym będę pisał.

Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie