Pikabu
Pikabu
Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
399
BLOG

Który spinner kręci się najdłużej?

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Hobby Obserwuj temat Obserwuj notkę 15

Z jakiegoś powodu od dawna pociąga mnie ruch obrotowy. Wirowanie. Sam wirować nie lubię. Kiedyś, gdy byłem dzieckiem i rodzice wzięli mnie na wesołe miasteczko, Mama musiała prosić by zatrzymali karuzelę, bo zrobiłem się blady, niemal przytomność straciłem. Odtąd wirowaniem interesuję się głównie teoretycznie.


No, niezupełnie. Kiedyś nawet taki wirujący Tajemniczy motor Faradaya sam zrobiłem


image


Teraz, jak widać z obrazka na początku notki – interesuje mnie (a także kota Pikabu) ruch wirowy głównie teoretycznie.


Na wszelki wypadek sprawiła mi jednak Laura spinnera:

image


Daleko mi do wprawy, aż wstyd, że dziecko umie więcej ode mnie:



W poprzedniej notce pisałem, że zacząłem studiować pracę Duvala i Kunzle. Rzuciłem to. Potem zacząłem studiować pracę Takabayashi, „Theory of Relativistic Rotators and Elementary Particles” z roku 1960. Rzuciłem to. Potem zacząłem studiować pracę Hanson, Regge „The Relativistic Spherical Top” z roku 1974. Też to rzucę. Stwierdzam, że wszyscy ci autorzy nie mają wyobraźni. Jak filozofom kiedyś było wiadomo elektron jest niewyczerpalny. A skoro tak, to choćby pozornie maleńki, jednak kryje w sobie cały wszechświat. Czemu zatem mamy zakładać, że jest sferyczny? A oni to wszyscy zakładają. Gajka Dżanibekowa sferyczna nie jest. Dlaczego elektron miałby taki być? Albo taki pulsar – większy trochę elektron.


Zatem, razem z kotem, nawzajem się motywujemy, wytyczamy cele, koncentrujemy, zwalczamy złe nawyki z dzieciństwa. A jednak mój relatywistyczny spinner będzie się kręcić. Jak długo? Zobaczymy.



Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości