okładka (© wydawnictwo G+J)
okładka (© wydawnictwo G+J)
Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
1179
BLOG

Co robić z dziwakami w nauce?

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 77

No wiem, sam jestem dziwakiem. Ale ras dziwaków jest wiele. Ostatnio trafiłem na przypadek, który mnie szczególnie zainteresował. Po nieudanych próbach zrozumienia, po licznej korespondencji, napisałem dziś krótką notkę na angielskim blogu:


Comment on “Could ordinary quantum mechanics be just fine for all practical purposes?” by Alexey Nikulov


Autor ostatnio opublikowanej pracy, Rosjanin z Institute of Microelectronics Technology, Russian Academy of Sciences, z uporem błędnie twierdzi, że w podręczniku mechaniki kwantowej Landaua-Lifshitza jest „elementarny błąd” przy wyprowadzeniu formuły na oddziaływanie elektronu z jednorodnym polem magnetycznym. Pracę udało mu się wydrukować w czasopiśmie Quantum Studies: Mathematics and Foundations , dostępna jest też wersja do ściągnięcia w arxiv – pod trochę innym tytułem: Could quantum mechanics describe completely and consistently all superconducting and other quantum phenomena?


Niby szkoda czasu na walkę z wiatrakami, ale jakoś problem mnie zainteresował – stąd wdałem się w tą dyskusję. Autor tej pracy jest tak uparty w swoim przekonaniu, pisze zresztą na ten sam temat inne prace, że czasami zastanawiam się czy może ja sam zgłupiałem?

Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie