Wojciech Terlecki Wojciech Terlecki
145
BLOG

Osoba XD

Wojciech Terlecki Wojciech Terlecki Społeczeństwo Obserwuj notkę 3

„Jakiego pana? — zaperzył się Ponimirski. — Łajdaka, chama, nie pana. Pan to jestem ja! Rozumie osoba?”


Wydawało się, że zwracanie się do kogoś per „osoba” to domena wymarłej arystokracji reprezentowanej przez sympatycznego, acz zarozumiałego Dżordża Ponimirskiego.
Okazuje się jednak, że używanie tej formy może okazać się niezbędne w kontaktach z niezrelaksowanymi osobami płci nieokreślonej.
Doradzałbym stosowanie takiej formy wobec przedstawicieli lewicy, którzy stręczą nam formy typu: osobo-pacjent, osoba niebinarna, nieheteronormatywna.
Oczami wyobraźni widzę polityka, który w programie publicystycznym do poślicy lewicy zwraca się per osoba:
– Niech osoba mi nie przerywa!
­– Jaka osoba? Jestem kobietą!
­– To się może zmienić, a nie chciałbym nikogo obrazić.

Urodziłem się w Warszawie w peerelu. W roku swoich osiemnastych urodzin dorosłem na tyle, by głosować w pierwszych, prawie wolnych, wyborach. Karierę zawodową rozpocząłem od zarządzania projektami Fundacji Zabezpieczenia Społecznego, wtedy to wyleczyłem się z bajek o sprawiedliwości społecznej. Pisanie zacząłem od promowania pojawiających się na polskim rynku usług transmisji danych. Moim sukcesem było stworzenie marki Neostrada. Po odejściu, w 2013 z Orange Polska, napisałem powieść "Kukiełki i Dusze". W roku dwutysięcznym osiemnastym napisałem opowiadania: INWAZJA OBCYCH, HIP, HIP, HURA! oraz Algorytm Belzera, które zostały nagrodzone w konkursach Fantazmatów i Bibliotekarium. W 2020 roku nakładem wydawnictwa Bibliotekarium ukazała się powieść "Era Zwodnika".

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo