awaris awaris
352
BLOG

w teokratycznym kraju (...) gdzie ateiści …

awaris awaris Kultura Obserwuj notkę 15

 

Wyobraźmy sobie, że w programie kulturalnym w telewizji i to takim w którym uczestniczy kilkanaście osób ktoś wypowiedziałby zdania :

  • W naszym teokratycznym kraju ….

  • Na szczęście nasz teokratyczny kraj ….

  • dobrze, że nasi ateiści są słabo zaangażowani, a ich poglądy powierzchowne, gdyż dzięki temu nie ma aktów agresji.

 

 

Po prostu nie wierzę aby nikt na którekolwiek zdanie z powyższych nie zareagował :

  • zdecydowanie, krytycznie i pewnie kpiąc z wiedzy o temacie osoby wypowiadającej się.

 

Oglądałem niedawno program „Hala odlotów” na TVP Kultura (na marginesie dodam, że uważam ten program za znacznie powyżej średniej serwowanej w telewizji jeśli chodzi o poziom) dot. Ateizmu w naszym kraju

http://www.tvp.pl/kultura/propozycje/hala-odlotow-ateisci/14728652

i usłyszałem zdania (cytaty z pamięci)

  • w naszym świeckim kraju ...

  • dobrze, że polska religijność jest powierzchowna gdyż nie pojawiają się akty agresji …

Zaniemówiłem. Pomijam sam przebieg wymiany zdań i wnioski z programu. Po prostu dla zwykłej uczciwości wypadało sprostować stwierdzenie, że Polska jest świeckim krajem – gdyż nim nie jest. Świeckim krajem jest Francja (chyba Słowenia też), to wynika wprost z prawa tego kraju. A Polska? Nasz świeckość wynika z czego? Zaglądam do konstytucji. Szperam po necie i co trafiam jedynie na coś w stylu

krzysztofmroz.blog.onet.pl/2010/08/13/konstytucja-rp-a-swieckosc-panstwa-czyli-rzecz-o-imprezie-10-08-2010-na-pl-konstytucji-w-warszawie/

Jeśli zaś chodzi o opinię - religijność nie jest powierzchowna to oznacza to akty agresji względem myślących inaczej? Tak?! Taki światopogląd wynika z?

Zaś uczestnicy programu kiwają jedynie głowami zgadzając się lub milczą.

O co tutaj chodzi? O Stworzenie rzeczywistości wbrew faktom? O budowanie stanu oblężonej twierdzy przed religią w umysłach odbiorcy?

Ja innego wytłumaczenia nie znajduję. Dodam, że program o jakim mówię jest w moim odczuciu na całkiem wysokim poziomie. Tego typu sytuacje widziałem/słyszałem wielokrotnie w innych programach oglądanych od przypadku, niemniej niczego innego się tam nie spodziewałem.

 

 

awaris
O mnie awaris

Tylko Kościół autentycznie stał na drodze Hitlerowi w jego kampanii na rzecz wyparcia prawdy. Nigdy wcześniej się Kościołem nie interesowałem, ale teraz odczuwam wielkie wzruszenie i podziw, ponieważ tylko jeden Kościół miał odwagę i upór by stać po stronie intelektualnej prawdy i duchowej wolności. Przez to jestem zmuszony przyznać, że to, czym kiedyś pogardzałem, dziś wychwalam bez powściągliwości A. Einstein "Celem Chrześcijanina jest stawanie się coraz lepszym człowiekiem." także elGuapo "to co piszemy o innych, nie zawsze świadczy o tych osobach, ale zawsze świadczy o nas" - pewnie cytat "prawda przeciw światu" przysłowie celtyckie "Stay on issue, not on personam"

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura