Opis deliktu
W 2015r. prokurator - funkcjonariusz publiczny - dopuścił się skandalicznych czynów poprzez publiczne szerzenie nieprawdy za pomocą internetu o społeczniczce walczącej z bezprawiem - pełniącej funkcję regionalnego pełnomocnika Stowarzyszenia Niepokonani 2012 ( http://www.niepokonani2012.pl/) .
Bulwersuje fakt, że prokurator, jako funkcjonariusz publiczny, który poznał w prokuraturze społeczniczkę oraz znał sposób zakończenia spraw karnych z udziałem społeczniczki (zakończonych wcześniej) rozpowszechniał później nieprawdę na jej temat, aby jej zaszkodzić w działalności społecznej oraz kandydowaniu do Sejmu RP z list Kukiz'15. Działał na szeroka skalę, gdyz nieprawdziwe informacje rozpowszechniał za pomocą trzech różnych stron internetowych.
Prokurator ukrywając swoje nazwisko za nikiem „mmpm” szerzył nieprawdę o sposobie zakończenia spraw karnych podjętych wobec społeczniczki oraz szerzył nieprawdę o wynikach opinii sądowo-psychiatrycznych wydanych na potrzeby tych spraw. W ocenie społeczniczki dany prokurator swoim działaniem wyczerpał znamiona kilku artykułów karnych. Więcej inne notki.
Prokurator złamamał także ósme przykazanie "Nie mów fałszywego świadectwa przeciw bliżniemu swemu.", dla celów własnych.
Wokanda Izby Dyscyplinarnej SN
W sprawie toczy sie od dnia 9 września 2016r postępowanie przygotowawcze w Gdańsku, czyli ponad 2 lata. Pierwsza informacja do prokuratury o danym czynie wpłynęła wraz pismem adresowanym do Pana Zbigniewa Ziobry w dniu 22 lipca 2016. Zatem prokuratura ze wszczęciem sprawy o czyny dokonane przez prokuratora się nie spieszyła, gdyż upłynęło aż 50 dni, od 22 lipca do wszczęcia.
Zaistniała potrzeba uchylenia immunitetu. Tu też prokuratura się nie spieszyła. Wniosek o uchylenie immunitetu sporządzono dopiero w lipcu 2017r. Dopiero trzeci skład trzech kolejnych prokuratorów wydał uchwałę o uchyleniu immunitetu M.M.. Jego obrońca się na to zażalił. Zatem uchylenie immunitetu nie jest prawomocne.
Izba Dyscyplinarna zaplanowała rozpoznanie zażalenia na uchwałę z dnia 28 maja 2018r. dotyczacą uchylenia immunitetu prokuratorowi M.M.. Więcej na e-Wokanda SN http://www.sn.pl/sprawy/SesjaPdfLib/wokanda_KWOA-B72B99.pdf
Postępowanie dyscyplinarne
Po postępowaniu wyjaśniającym wymaganym przed wszczęciem właściwego postępowania dyscyplinarnego, podjętym dopiero po złożeniu wniosku o uchylenie immunitetu, postępowania dyscyplinarnego nie wszczęto. Wszczęcie postępowania dyscyplinarnego uzależniono od ichylenia immunitetu. Dlaczego? Potępowanie to może toczyć się nieżależnie! Przez takie działanie trzyletni okres na wszczęcie postępowania dyscyplinarnego wymaganego w "starej" ustawie Prawo o prokuraturze minął. Teraz istnieje okres 5 letni na "wszczęcie" dyscyplinarki w "nowej" ustawie Prawo o Prokuraturze. Takie działanie umożliwia potem obwinionemu prokuratorowi korzystanie z art. 4kk o ustawie względniejszej), co nie powinno mieć miejsca, gdyż dochodzi do celowej zwłoki w sprawie M.M..
Skutki
Zgodnie z zamysłem prokuratora M.M., po użyciu podstępu opisanego w art. 248 pkt 1 i 2 kk społeczniczka nie kandydowała do Sejmu RP mimo publicznego jej ogłoszenia przez samego Pawła Kukiza.
Prokurator po wyborach do Sejmu napisał, że zyskał kolegę posła z list Kukiz'15. żródło: www. prokuratorzy.net
Prawo o prokuraturze
Zgodnie z Dz.U.2017.0.1767 t.j. - Ustawa z dnia 28 stycznia 2016 r. - Prawo o prokuraturze
Art. 148. Prawo o prokuraturze Jawność postępowania dyscyplinarnego
§ 1. Postępowanie dyscyplinarne przed sądem dyscyplinarnym toczy się jawnie.
§ 2. Sąd dyscyplinarny może wyłączyć jawność postępowania dyscyplinarnego ze względu na moralność, bezpieczeństwo państwa i porządek publiczny oraz ze względu na ochronę życia prywatnego stron, inny ważny interes prywatny lub ważny interes postępowania przygotowawczego.
§ 3. W razie wyłączenia jawności postępowania dyscyplinarnego orzeczenie ogłaszane jest jawnie.
§ 4. Orzeczenie dyscyplinarne inne niż określone w art. 160a podanie do publicznej wiadomości wyroku sądu dyscyplinarnego § 1 i 3 można podać do wiadomości publicznej po jego uprawomocnieniu się, na podstawie uchwały sądu dyscyplinarnego podjętej z urzędu lub na wniosek strony, w sposób określony w uchwale, od której nie przysługuje odwołanie.
§ 5. Informacje zawarte w aktach prawomocnie zakończonych postępowań dyscyplinarnych podlegają udostępnieniu na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
https://www.lexlege.pl/prawo-o-prokuraturze/art-148/
Pokrzywdzona
Pokrzywdzona Barbara Bączkowska przez ustalonego prokuratora M.M., wniosła o jawność rozpoznania sprawy, gdyż nie ma ważnego interesu prywatnego do ukrycia.