Kto układa "listę przebojów" Salon24.pl?
Kto układa "listę przebojów" Salon24.pl?
Bogna Janke Bogna Janke
4719
BLOG

Kto ustala „listę przebojów” Salon24?

Bogna Janke Bogna Janke Blogi Obserwuj temat Obserwuj notkę 302

Lista przebojów „Trójki” odbiła się także na nas, pracownikach Salon24.pl. Odejść na razie nie obserwujemy, raczej wzrost zainteresowania.

„Obecna sytuacja zmusza mnie do zadania kilku pytań” – napisał do mnie konkret. Zniknięcie piosenki Kazika z Listy przebojów „Trójki” wymaga odpowiedzi na pytania o sposób układania list przebojów także w Salon24.

konkret: Dlaczego pewne, ewidentnie słabe utwory, windowane są na stronie głównej Salonu24, a inne bardzo dobre, nigdy tam nie trafiają?

Ja też się nad tym zastanawiam. Na przykład kilka dni temu napisałam notkę, naprawdę dobrą, o tym, jak podczas pielgrzymki papieża w ‘99 pewien redaktor napisał na mnie donos. Admin następnego dnia mój tekst zdjął ze strony głównej. Bywało, że inne moje teksty były na SG nawet po kilka dni. Wszyscy znajomi blogerzy, w tym Igor i ja, narzekają, że ich teksty trzymane są na SG za krótko. Taki los autorów i ich ego;)

konkret: Jakie panują tu zasady i czym się kierują tajemnicze osoby pełniące podobną rolę, jak Niedźwiecki w radiowej trójce?

Wszyscy w Salonie24 jesteśmy Niedźwieckim. To my – czworo adminów i ja – decydujemy, które notki blogerów promujemy, czyli przypisujemy do tematów, zajawiamy stronie głównej, stronach działów i promujemy w mediach społecznościowych. Wybieramy je samodzielnie z ponad stu tekstów publikowanych w serwisie każdego dnia. Wybieramy teksty ciekawe i merytoryczne.

konkret: Muszę zadać powyższe pytania, bowiem bardzo wielu blogerów od dawna i przy różnych okazjach je zadawało i niestety nigdy nie doczekali się jasnych odpowiedzi. Ktoś musi być tym odważnym. Lubię proste i jasne sytuacje. Mam nadzieję (nie tylko ja), że usłyszę jakieś wyjaśnienia.

Rozumiem, nie ma sprawy. Salon24 jest portalem ogólnodostępnym, na którym każdy może założyć swój blog i publikować na nim za darmo. Mamy obecnie ponad 26 tysięcy blogów (nie wszystkie są aktywne, bo autorzy robią przerwy, obrażają się, umierają).

W marcu, w pierwszym tygodniu kwarantanny w Salonie24 powstało ponad tysiąc tekstów.

Taki tłum piszących ma zróżnicowane poglądy i zainteresowania. Są zwolennicy rządu (jaki by nie był, portal istnieje od 2006 r.), jak i zagorzali krytycy. Są fani polityki, literatury, gotowania i wielu innych tematów. Dla wszystkich jest miejsce– nie tylko na blogach, ale również na stronach, które komponuje administracja.

Zasady zarządzania treścią na stronach Salonu24 są opisane w Regulaminie portalu. Nie ma sensu go tu powielać.

konkret: Od odpowiedzi na powyższe pytania zależy, czy uznam Salon24 za całkowicie wolne od manipulacji i niezależne media.

Salon24.pl jest portalem informacyjno-blogowym. Istnieje od 2006 r. W 90 procentach tworzą go blogerzy, reszta to teksty redakcyjne – informacyjne, poradnikowe, pisane we współpracy z firmami (każdy taki blog lub tekst jest oznaczony). Od 2018 roku Salon24 ma tylko jednego właściciela – jestem nim ja. Informacje o mnie można znaleźć pod tym linkiem. Teksty blogerów powstają w sposób niezależny ode mnie i portalu. Nie uczestniczymy w ich pisaniu, udostępniamy miejsce do publikacji na naszej platformie.


Bogna Janke
O mnie Bogna Janke

Z zawodu i pasji jestem dziennikarką. Pracowałam w Polskiej Agencji Prasowej, TVN24, wydawałam lokalny tygodnik Gazeta Południa. Przez 15 lat byłam współwłaścicielką portalu Salon24 i prezesem spółek. Założyłam i prowadziłam Fundację Warszawskie Szpitale Polowe. Przez rok byłam sekretarzem stanu w Kancelarii Prezydenta RP. Więcej informacji o mnie na stronie: bognajanke.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura