Kot z Cheshire Kot z Cheshire
218
BLOG

Polska : PE, czyli ... "Ballada o dwóch koniach"

Kot z Cheshire Kot z Cheshire Osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

Po wysłuchaniu licznych komentarzy naszych gwiazd dziennikarskich z obu stron barykady, które różnią się głównie tonem jakim powtarzają frazę: OJOJOJOJOJ, CO TO BĘDZIE, CO TO TERAZ BĘDZIE!, postanowiłem coś napisać i  tym biednym ludziom przetłumaczyć. Koniec końców jednak nie znalazłem niczego lepszego, niż to co już dawno zostało napisane a nawet zaśpiewane przez ś.p. Wojciecha Młynarskiego, który zapewne żwawo obraca się w grobie widząc w jakim kontekście zostały użyte jego nieśmiertelne zwrotki. Cóż, historia lubi płatać figle, zaś "farsa lubi się powtarzać jako historia" (II prawo Kota z Cheshire).


Ech, ubawi Was ogromnie
W parę chwil balladka ta:
Raz w zaprzęgu szły dwa konie,
Szły w zaprzęgu konie dwa.
Pierwszy był to koń posłuszny,
Który w galop, cwał czy trucht
Pięknie ruszał, grzecznie ruszał
Na najmniejszy bata ruch.

Jupi jupi jaj w mordę daj
Na najmniejszy bata ruch.


Za to drugi koń był hardy,
Nieposłuszny, pędziwiatr,
W biegu szybki, w pysku twardy,
Co tam lejce, co tam bat!
Zaś gdy chodzi o woźnicę,
Co na koźle z batem tkwił,
Bardzo on to kierownicze
Stanowisko lubił był.

Jupi jupi jaj w mordę daj
Stanowisko lubił był.


Ten woźnica dnia każdego
Myślał, mrużąc ślepia złe:
Skarcę konia niegrzecznego,
Gotów jeszcze kopnąć mnie!
Lecz cóś przecież począć muszę
Albo z kozła ruszać precz,

Autotrytet mnie się kruszy

Autorytet- ważna rzecz

Jupi jupi jaj w mordę daj

Autorytet ważna rzecz!

Po czym w stajni, już przy żłobie
Ten woźnica bat swój brał,
Brał go tęgo w dłonie obie
I grzecznego konia prał
A do niegrzecznego mawiał,
Strojąc głos na srogi ton:
Jak się będziesz, draniu, stawiał,
To oberwiesz tak jak on!

Jupi jupi jaj w mordę daj
To oberwiesz tak jak on!


Z tej balladki smakowitej
Niech popłynie morał w świat:
Gdy mieć pragnie autorytet
Bandzior, co ma w ręku bat.
Kto się stawia ten ma z tego
Mimo wszystko jakiś zysk,
A kto słucha i ulega,
Ten najpierwszy bierze w pysk

Jupi jupi jaj w mordę daj
Ten najpierwszy bierze w pysk


A kto chce posłuchać, proszę bardzo:

https://www.youtube.com/watch?v=K90i2tCA-cA


Ja jestem umysł ścisły. Mnie się podobają melodie, które już raz słyszałem.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości