Gini Flamandka
"Pierwszym sposobem na to, by ocenić inteligencję władcy, jest przyjrzeć się ludziom, jakimi się otoczył." Niccolò Machiavelli
82 obserwujących
563 notki
611k odsłon
  60   0

Dzien zaloby w Belgii

Ten artykul najlepiej pokazuje co sie stalo w Belgii.


Porwani przez wodę

Paul Brasseur ma łzy w oczach, gdy opowiada o tym, co przeżył w nocy 14 lipca. "Widzieliśmy, że woda się podnosi i początkowo myśleliśmy, że jesteśmy bezpieczni. Potem jeszcze się podniosła i poszliśmy na drugie piętro". Ale i to nie wystarczyło. W końcu rodzina wspięła się na dach swojego domu, a stamtąd na dachy sąsiednich budynków, które wydawały się bezpieczne. Byli tam już inni mieszkańcy, w tym sąsiedzi z dzieckiem.


To była długa, rozpaczliwa noc. "Spojrzałem na drugą stronę rzeki i zobaczyłem kobietę składającą ręce do modlitwy. Wtedy zawaliły się mury i wszyscy zostali zmieceni z powierzchni ziemi". Rodzina Brasseur została uratowana przez lokalnych ratowników dopiero po dziewięciu godzinach. Mieszkają teraz w hotelu, ich dom, w którym mieszkali od dwudziestu lat, został zniszczony. Paul nie wie, co będzie dalej.


W linku, na dole sa ,filmy i zdjecia .


Dlaczego do tego doszlo?

Bloger Alpejski bardzo sie oburzyl, gdy wina obarczono panstwo niemieckie .

A ja znalazlam w belgijskiej prasie artykul ,ktory mowi, ze i Niemcy i Belgia dostaly ostrzezenie juz 10 go lipca.

Dlaczego nie ewakuowano mieszkancow z najbardziej zagrozonych terenow?

Dlaczego od razu nie wyslano wojska z pontonami?


Dès le samedi 10 juillet, un organisme européen chargé de la surveillance de crues a envoyé aux autorités belges et allemandes un avertissement concernant un haut risque d’inondations dans les bassins de la Meuse et du Rhin. Hannah Cloke, la cofondatrice de cet Efas (European Flood Awareness System) qui se base sur des données satellitaires du système européen Copernicus, 

10 go lipca instytucja ds powodzi wyslala do rzadow belgisjskich i niemieckich ostrzezenia przed wysokim ryzykiem powodzi ,oparte na zdjeciach satelitarnych .

Zgineli ludzie stracili dorobek calego zycia ,jak sie to oglada, to jest to koszmar .



Chcialam tu wkleic film ale sie nie da moze sam link pojdzie 


https://www.facebook.com/piimkiiz/videos/362979548683874


Coz dalej, ludzie zachowali sie wspaniale, pomagaja jak moga , ciezarowki z dostawami, wody ubran srodkow czyszczacych .Organizowane na predce ekipy, pomagajace sprzatac .

Panstwo wyslalo 160 zolnierzy podczas gdy Jurgena szukalo 5000 tysiecy .

Przykrywka zmiany klimatyczne, globalne ocieplenie ,czyli bzdury, jakby wczesniej nie bylo powodzi .

Jak to ogladam to obserwuje chaos , brak organizacji .Przyjezdzaja oficjele, popatrza i jada dalej , podaja numery kont, na ktore trzeba wplacac kase .


Dali ludziom , jakies paczki, paczka ryzu makaronu, tylko gdzie to maja ugotowac, skoro nie ma swiatla ani gazu?

Wiec zwykli ludzie z okolicy , przygotowuja jakies jedzenie, kanapki i dowoza , sa jednak ludzie starsi, ktorzy nie wiedza gdzie sie udac .


To juz nie panstwo z dykty panstwo z papieru


https://next.gazeta.pl/next/7,168930,27342663,powodzie-w-europie-dramat-belgijskiego-pepinster-premier.html?fbclid=IwAR2fbXPUTJdQnuwAAHaj_X3pGeE-hawqvIM2kXGIQgMGXY8rwniQr2SgY-4

















https://next.gazeta.pl/next/7,168930,27342663,powodzie-w-europie-dramat-belgijskiego-pepinster-premier.html?fbclid=IwAR2fbXPUTJdQnuwAAHaj_X3pGeE-hawqvIM2kXGIQgMGXY8rwniQr2SgY-4

Lubię to! Skomentuj3 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale