doku doku
617
BLOG

Seksualne treści w edukacji

doku doku Edukacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 27

Widzę z różnych dyskusji, że trzeba koniecznie jeszcze raz uświadomić wszystkim największy absurd edukacji seksualnej. Tym absurdem jest osobny przedmiot - osobne lekcje tylko na ten temat, jakby zajęcia praktyczne z samego seksu. Ponieważ piszę o tym absurdzie nie pierwszy raz, ograniczę się do tylko jednego ujęcia tematu - ujęcia, którego dotychczas zabrakło.

Otóż trzeba sobie uświadomić, że niektóre treści z lekcji biologii na temat anatomii, fizjologii, psychologii itp., zupełnie naturalne, niewinne, pożyteczne i prawdziwe, jak np. opis funkcji jakiegoś narządu... otóż kiedy te treści bez zmian przenieść na osobną lekcję o nazwie "wychowanie seksualne", to nagle treści te stają się ewidentnie szkodliwe dla zdrowia dziecka i dla samej edukacji. Pewnie każdy domyśla się, o co chodzi, ale podam przykład bardziej szczegółowy, który może was zaskoczy.

Otóż niektóre szczegóły budowy penisa czynią z penisa skuteczną pompę ssąco-tłoczącą, pozwalającą usunąć z pochwy większość plemników konkurenta i zastąpić je własnymi plemnikami. Wiele gatunków małp uprawia "Wojnę plemników" (Baker), czyli nie tylko zapładniają samicę, ale także niszczą plemniki konkurencji. Takie treści na lekcji biologii to nic osobliwego - zwierzęta stosują różne strategie seksualne. Wyobraźmy sobie jednak, że na lekcji edukacji seksualnej szkoleniowiec od seksu tłumaczy dzieciom, czemu służy ludzki kształt penisa. Dzieci zrozumieją z tego, że na prywatkach podczas orgii większe szanse na sukces reprodukcyjny ma chłopak, który jako ostatni złoży nasienie. Nawet jeśli szkoleniowiec będzie przysięgał, że seks grupowy jest bardzo brzydki be, to tylko pogorszy sprawę. Zło już się dokonało. Złem było zorganizowanie takiego osobnego przedmiotu, który zachęcił dzieci do uprawiania seksu grupowego.

To nie treści naukowe szkodzą ludziom, ale złe intencje edukatorów. Nauka jest dobra, wiedza naukowa jest dobra - złem jest zamienianie nauki w wychowanie - dodatkowym złem jest w tym przypadku także profanacja nauki jako takiej (poprzez nieczyste manipulowanie jej treścią). 

doku
O mnie doku

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (27)

Inne tematy w dziale Społeczeństwo