niewiadoma niewiadoma
60
BLOG

Przyjaciele Boga

niewiadoma niewiadoma Rozmaitości Obserwuj notkę 2

O kim wiemy, że żył w przyjaźni z Bogiem?

Na pewno Biblia tak mówi o Henochu i Noem:

"Henoch po urodzeniu się Metuszelacha żył w przyjaźni z Bogiem trzysta lat i miał synów i córki."

"Noe, człowiek prawy, wyróżniał się nieskazitelnością wśród współczesnych sobie ludzi; w przyjaźni z Bogiem żył Noe."

Byli i inni, którzy nazywani są sługami lub mężami Bożymi, a Bóg im błogosławił:

Mojżesz

"Gdy Izraelici widzieli wielkie dzieło, którego dokonał Pan wobec Egipcjan, ulękli się Pana i uwierzyli Jemu oraz Jego słudze Mojżeszowi."

Abraham

"Abraham zestarzał się i doszedł do podeszłego wieku, a Bóg mu we wszystkim błogosławił."

Hiob

"Sprawiedliwy, prawy, bogobojny i unikający zła" był też Hiob. Nie pada słowo o przyjaźni, mówi Bóg o nim "mój sługa, Hiob" i błogosławi mu.

Eliasz

"Odpowiadając Eliasz rzekł do nich: «Jeżeli ja jestem mężem Bożym, niech spadnie ogień z nieba i pochłonie ciebie wraz z twoją pięćdziesiątką!» A ogień Boży spadł z nieba i pochłonął go wraz z jego pięćdziesiątką."

"Podczas gdy oni szli i rozmawiali, oto [zjawił się] wóz ognisty wraz z rumakami ognistymi i rozdzielił obydwóch: a Eliasz wśród wichru wstąpił do niebios."

Maryja

Potem Maryja mówi o sobie "służebnica Pańska".

--

Prośby Proroka:

"Następnie w porze składania ofiary z pokarmów prorok Eliasz wystąpił i rzekł: «O Panie, Boże Abrahama, Izaaka oraz Izraela! Niech dziś będzie wiadomo, że Ty jesteś Bogiem w Izraelu, a ja Twój sługa na Twój rozkaz to wszystko uczyniłem. 37 Wysłuchaj mnie, o Panie! Wysłuchaj, aby ten lud zrozumiał, że Ty, o Panie, jesteś Bogiem i Ty nawróciłeś ich serce»."

--

Za: Biblia Tysiąclecia

https://biblia.deon.pl/ 

niewiadoma
O mnie niewiadoma

Przyglądam się światu na krótkim spacerze przez góry i doliny.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości