elig elig
324
BLOG

Wspinaczka sportowa

elig elig Sport Obserwuj notkę 3

  Dzięki Eurosportowi odkryłam uroki wspinaczki sportowej. W piątek [24.06.2022] stacja ta nadała relację z finałów zawodów Pucharu Świata w Innsbrucku w tzw. boulderingu [od ang. "boulder" - głaz]. Dwa dni później można było obejrzeć relację z finałów w tzw. "prowadzeniu" [ang. - "lead"] również z Innsbrucka. Było to rzeczywiście pasjonujące. Śledziłam zmagania wspinaczy z zapartym tchem. Bardzo widowiskowe konkurencje sportowe. Najciekawsze momenty finałów boulderingu można zobaczyć {TUTAJ(link is external)} i {TUTAJ(link is external)}. Nie ma jeszcze wideo z finałów "prowadzenia", ale można obejrzeć ciekawe fragmenty półfinałów {TUTAJ(link is external)}. Opis wszystkich konkurencji wspinaczki sportowej jest {TUTAJ(link is external)}.

  Oprócz dwóch wspomnianych wyżej konkurencji jest jeszcze trzecia, a mianowicie wspinanie na czas. Duże sukcesy odnoszą w niej Polki, Aleksandra Mirosław i siostry Kałuckie. Przyznam, że słyszałam o tym, że ścianki wspinaczkowe stają się coraz bardziej popularne i są instalowane w wielu centrach sportowych. Nie zdawałam sobie jednak sprawy z tego, iż wyrosła teraz nowa regularna dyscyplina sportowa - wspinaczka sportowa. Od roku 1991 organizowane są Mistrzostwa Świata, a na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio 2020 kombinacja wszystkich trzech konkurencji wspinaczkowych stała się dyscypliną olimpijską. To dobrze, że sport staje się coraz bardziej urozmaicony.

elig
O mnie elig

stara, tłusta, goła i wesoła (http://naszeblogi.pl/blog/196) (http://niepoprawni.pl/blog/6206)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Sport