ppaleczny ppaleczny
127
BLOG

R. Biedroń - "lewicowy Papież" demokratycznej rewolucji

ppaleczny ppaleczny Wybory Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

R. Biedroń do skromnych polityków nie należy. Na konferencji prasowej użył sformułowania identycznego jakim Papież Jan Paweł II zakończył słynną homilię wygłoszoną 2 czerwca 1979 roku na Placu Zwycięstwa w Warszawie, R. Biedroń stwierdził wczoraj:

„Jestem otwarty na rozmowę ze wszystkimi demokratycznymi siłami politycznymi, które przestrzegają Konstytucji. Ale dla Polek i Polaków najważniejsze są nie układanki personalne, a dobry program dla Polski. Będę budował nowy ruch społeczno-polityczny. Nad tym projektem pracowałem od wielu miesięcy. Jestem gotowy, by stanąć na czele ruchu, który odmieni oblicze Polski, odmieni oblicze tej ziemi.”. Jak pamiętamy Jan Paweł II swoją homilie zakończył

„Niech zstąpi Duch Twój!

Niech zstąpi Duch Twój!

I odnowi oblicze ziemi.

Tej Ziemi!

Amen.”.

Frazy praktycznie identyczne. Dlaczego R. Biedroń użył sformułowania, które wszystkim polskim katolikom kojarzą się z Janem Pawłem II? Odpowiedź jest oczywista: dlatego by dać sygnał, że jest on otwarty na współpracę z katolikami w ramach demokratycznego projektu politycznego w który jest miejsce dla wszystkich Polaków – zarówno niewierzących jak i wierzących. Tym jednym zdaniem R. Biedroń burzy mur, który z takim zapałem budują ksiądz Rydzyk i prof. Środa. Czy jego zaplecze polityczne rozumie rewolucyjność wręcz wywrotowość słów swego przywódcy?

całość: : http://sila-lewicy.pl/zjednoczenie-lewicy/137-r-biedron-lewicowy-papiez-demokratycznej-rewolucji


ppaleczny
O mnie ppaleczny

dziennikarz pracujący w USA i w Polsce

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka