The Republic of Poets The Republic of Poets
104
BLOG

Ewa Filipczuk: 3 wiersze. Antologia "Poetry&Paratheatre"

The Republic of Poets The Republic of Poets Kultura Obserwuj notkę 0

 

Burze nocne

 


w takie noce wiem że jest nieodwracalnie

na zawsze za późno

a moja samotność

otacza mnie czule

 

słychać szepty

spoza ciemnych zasłon

nawołują mnie w zamęcie

wirujących liści (piękne są drzewa w burzy

gdy gubią płatki tańczą)

 

w takie noce pocieszam się

poezją (bo słowa są pocieszające

jeżeli im uwierzyć

w takie noce

w takiej samotności)

 

 


życie w czterystu wierszach

 


napisałam siebie

w czterystu odcinkach

jak na kliszy

 

morze czarne czerwone i martwe

i mgły

 

niewiele słów a wszystkie powtarzalne

powtórzone

wtedy mało znaczą

 

 tyle ze mnie

w albumie z wycinkami

 

pojedyńczy przypadek

upadek

uniesienie

 

           
                   2.2.2014

 

 


Wielkanoc po końcu świata

 


Wspominam pierwszą Wielkanoc

po końcu świata

Było ciepło W letniej sukience

szłam z koszyczkiem w stronę krzyża

i zawróciłam nagle

żeby pić brzydko samotnie

w pustym domu

 

Moja ciemność

była hermetyczna

żadnych głosów z zewnątrz

 

Bolały mnie dłonie

pokryte znikającym pismem

Litera po literze Lęk po lęku

 

Tamtej wiosny

zostałam skazana

 

To że idę teraz

i nie zawracam

jest małym cudem

Początkiem po końcu

Dowodem na istnienie

                     
                     
                     
                                      3.4.2015

 

 

 

Wybór 3 wierszy na III edycję Festiwalu *Th'Republic of Poets. Blogosfera Polska 2015*.
Kategoria  Antologia poetów publikujących w "P&P".
Za zgodą Autorki.

blog techniczny, komunikaty, informacja 2015, 2014, 2013 Festiwalu Poezji i Form Sieciujących *Th'Republic of Poets* Blogosfera Polska Polska Zona Językowa Polish Zone.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura