waligora waligora
512
BLOG

Model Standardowy fizyki cząstek elementarnych

waligora waligora Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 9

Ostatnio miałem nieco więcej czasu (jesienne wieczory ) , więc postanowiłem uporządkować dawne zapiski.

Już od dłuższego czasu myślałem o teoretycznym opisie Modelu Standardowego fizyki cząstek (w skrócie MS ).

Wyczerpujące opisanie całego tematu, to oczywiście kwestia bardzo skomplikowana i naprawdę wymagająca sporej wiedzy.

Obrazowo, można powiedzieć, że MS, to kawał fizycznego mięsa z grubymi gnatami w środku - bardzo trudno strawne.

Po wielu trudach - suma summarum wyszła taka oto nota :

http://fizyka-teoretyczna.pl/fizyka/Model_standardowy_wprowadzenie.pdf

Pierwsza kwestia. Przedstawiony opis dotyczy poziomu quasi -klasycznego, innymi słowy opisano, to co daje się przedstawić bez głębszego odwoływania się do kwantowej torii pola. Ale tak naprawdę MS "żyje" przy przejściu do pól skwantowanych - propagatory, rachunek perturbacyjny, diagramy Feynmana, renormalizacja, i inne takie koszmary QFT.   

Tekstem wstępnym jest nota :

http://fizyka-teoretyczna.pl/fizyka/Wprowadzenie_do_klasycznej_teorii_pola.pdf


Kwestia druga. Opisany model jest pozbawiony sektora neutrin. Będzie uzupełnienie.

(pracuje nad wyborem odpowiedniego "standardu" dla tego sektora )

Bardzo pomocna w zrozumieniu wielu zagadnień była dla mnie książka :

Классическая теория пола - K. W. Степаньянц, FizMatLit 209

Według mojej oceny jedna z lepszych książek w temacie klasycznej teorii pola.


Ciekaw jestem waszych książkowych preferencji w temacie MS ?                                                   


waligora
O mnie waligora

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie