We don’t need no education.
We don’t need no thought control.
No dark sarcasm in the classroom.
Teacher, leave those kids alone.
Październik mamy od przeszło 12 godzin. Tenmiesiąc jestpoczątkiem roku akademickiego dla wielu studentów. Także i dla mnie , ale ja zajęcia rozpoczynam dopiero jutro od 16. Trochę dziwna ta godzina dla studenta 3 roku Europeistyki (system dzienny). Co zrobić. Punktualnie stawię się w Sali C8 i rozpocznę edukację od przedmiotu związanego z monitoringiem działań funduszy Unii Europejskiej.
Z mass-mediów dotarły do mnie dwie informacje odnośnie dzisiejszego dnia.
W programie Pierwszym PR od godziny 11 trwała dyskusja na temat szkolnictwa, ale nie tego akademickiego tylko podstawowego. Dokładnie chodziło Pani redaktor i jej gościom o wagę tornistra x-klasisty. Prawidłowy ciężar plecaka powinien wynosić 10 % wagi ucznia. W Polsce taka proporcja wśród uczniów podstawówki to wyjątek. Przeważnie dzieci mają dużo cięższe tornistry niż wynosi ta norma. Wg mnie najlepszym rozwiązaniem było by przeszczepienie pomysłu rodem z USA gdzie dzieci mają specjalne szafki i tam zostawiają swoje podręczniki, zeszyty, itp.
Drugą informację znalazłem na Onecie. Oto i ona:
http://tygodnik.onet.pl/30,0,33936,1,artykul.html
Ja uważam, iż student, który naprawdę chce coś osiągnąć poradzi sobie na każdej uczelni. Wystarczy tylko chcieć. Zgadzam się z autorami artykułu. Państwo powinno bardziej zainteresować się studentami. Prof. Paweł Śpiewak ( z którym notabene miałem okazję „współpracować” na I roku) zauważa też potrzebę ciągłego poszerzania i tworzenia nowych kół naukowych, spotkań, prelekcji, dodatkowych wykładów. Jak już wspomniałem studenci którym zależy na wiedzy (nie tylko internetowej) z chęcią w takich spotkaniach by uczestniczyli. Są jednak tacy studenci dla których nauka na uczelni to tylko ciekawa przygoda w życiu.
Zacząłem ten tekst od słów z pierwszej zwrotki piosenki zespołu Pink Floyd – Another brick in the Wall. Ta piosenki ma wydźwięk bardziej polityczny niż edukacyjny. Jednak można się w niej doszukać również aspektu uczniowskiego. Jedni nie potrzebują edukacji drudzy wręcz przeciwnie. I need to education!
Na koniec dwie wersje tej kultowej piosenki:
Cartoon version
Normal version:
Inne tematy w dziale Technologie