GPS GPS
288
BLOG

Prywatny socjalizm

GPS GPS Społeczeństwo Obserwuj notkę 47
Gdy oba­li­my wresz­cie so­cja­li­zm i za­pa­nu­je wol­ny ry­nek, to każ­dy bę­dzie mu­siał sam o sie­bie za­dbać, sam so­bie wy­ku­pi od­po­wied­nie ubez­pie­cze­nia za­pew­nia­ją­ce mu ochro­nę zdro­wia, edu­ka­cję je­go dzie­ci, czy za­bez­pie­cze­nie na sta­ro­ść. Jak dziś nas na to stać, w stanie, gdy wszyst­ko to prze­cho­dzi przez cho­ler­nie mar­no­traw­ny bu­dżet pań­stwa, to tym bar­dziej bę­dzie nas na to stać, gdy znik­nie ten zbęd­ny po­śred­nik. Skład­ka zdro­wot­na, eme­ry­tal­na i bon edu­ka­cyj­ny bę­dą tań­sze niż dziś.

  Nie­któ­rzy ar­gu­men­tu­ją, że nie moż­na do te­go do­pu­ścić, bo mo­gą się tra­fić lu­dzie nie­za­rad­ni, nie­zdol­ni do sa­mo­dziel­ne­go za­ro­bie­nia na to, co czło­wie­ko­wi do ży­cia je­st nie­zbęd­ne. Al­bo nie­za­po­bie­gli­wi, któ­rzy nie wy­ku­pią od­po­wied­ni­ch ubez­pie­czeń. Nie moż­na za­kła­dać, że wszy­scy oby­wa­te­le bę­dą na ty­le świa­do­mi i roz­sąd­ni, że bę­dą po­tra­fi­li się utrzy­mać przy ży­ciu wła­sną pra­cą i ro­ze­zna­niem. Więc mu­si być za­wsze ktoś, kto się ni­mi za­opie­ku­je. Tym kimś je­st dziś pań­stwo i dla­te­go ono ja­ko­by być mu­si, by się ty­mi wszyst­ki­mi nie­za­rad­ny­mi i nie­za­po­bie­gli­wy­mi za­jąć.

  Je­śli dziś ca­łe pań­stwo mo­że ho­do­wać lu­dzi jak by­dło, to prze­cież nie ma żad­ny­ch prze­szkód w tym, by i na wol­nym ryn­ku wy­bu­do­wać no­wo­cze­sne pry­wat­ne fol­war­ki so­cjal­ne i tak sa­mo w ni­ch lu­dzi ho­do­wać. Każ­da par­tia, któ­ra dziś za­rzą­dza jed­nym wiel­kim fol­war­kiem so­cjal­nym zwa­nym III RP, bez pro­ble­mów zro­bi to sa­mo pry­wat­nie – w naj­bar­dziej no­wo­cze­sny spo­sób, ja­ki się da. Do swo­je­go fol­war­ku ścią­gnie nie­za­po­bie­gli­wy­ch fra­je­rów naj­no­wo­cze­śniej­szy­mi so­cjo­tech­ni­ka­mi, tak jak to ro­bi dziś, prze­ko­nu­jąc lu­dzi do te­go, by da­wa­li się ho­do­wać jak by­dło. Więc nie ma się co oba­wiać, że nie­udacz­ni­cy zo­sta­ną na lo­dzie.

  Nie ma żad­ny­ch pro­ble­mów, by ci nie­za­rad­ni zo­sta­li prze­ję­ci w dro­dze agi­ta­cji, czy na­wet pod­stę­pem, do róż­ny­ch pry­wat­ny­ch fol­war­ków so­cjal­ny­ch pro­wa­dzo­ny­ch przez PiS, PO, PSL czy SLD i tam by­li ho­do­wa­ni do­kład­nie tak sa­mo, jak dziś się to z ni­mi ro­bi. Je­śli dziś tym par­tiom uda­je się lu­dzi oszu­kać, to i na wol­nym ryn­ku też znaj­dą fra­je­rów – i bę­dą się ni­mi opie­ko­wać w za­mian za ode­bra­nie więk­szo­ści owo­ców ich pra­cy. Nie­za­rad­ny sam so­bie nie po­ra­dzi, ale ja­ko nie­za­rad­ny ła­two wpad­nie w si­dła so­cja­li­stów, któ­rzy go zwa­bią do pry­wat­ny­ch fol­war­ków so­cjal­ny­ch i tam ma­miąc dar­mo­wą szko­łą, miesz­ka­niem czy opie­ką me­dycz­ną wy­do­ją go tak jak dziś. Tak sa­mo się za­opie­ku­ją.

  Ta­ki nie­udacz­nik bę­dzie miał na­wet le­piej niż dziś, bo te­raz jak nie lu­bi, gdy go ho­du­je rzą­dzą­ca par­tia, a wo­lał­by być ho­do­wa­ny przez ja­kąś opo­zy­cyj­ną, to mu­si się mę­czyć cztery lata w złej ho­dow­li, by po­tem go prze­ję­li ci je­go zda­niem lep­si pa­ste­rze. Na wol­nym ryn­ku so­bie od ra­zu pój­dzie do swo­ich ulu­bio­ny­ch ho­dow­ców i oni tam go wy­do­ją tak jak naj­bar­dziej lu­bi. Zro­bią mu do­brze we wszyst­kim – wpro­wa­dzą na­wet je­go ulu­bio­ne spo­so­by wy­bie­ra­nia sę­dziów, któ­rzy go są­dzą, gdy ła­mie re­gu­la­min fol­war­ku. Nie ma żad­ny­ch po­wo­dów, by te fol­war­ki by­ły spój­ne te­ry­to­rial­ne – one mo­gą mieć licz­ne fi­lie w ca­łym kra­ju, two­rząc sys­tem en­klaw i eks­klaw.

  Pó­ki ist­nie­je PiS, PO, SLD czy PSL, pó­ty ma­my bar­dzo wie­lu fa­chow­ców, któ­rzy spe­cja­li­zu­ją się w or­ga­ni­zo­wa­niu opie­ki so­cjal­nej. Oni umie­ją się ludź­mi opie­ko­wać i chęt­nie to ro­bią. Gdy za­pa­nu­je wol­ny ry­nek, to oni prze­cież tej wie­dzy i wraż­li­wo­ści na bie­dę nie stra­cą. Na­dal bę­dę się z za­pa­łem zaj­mo­wać opie­ko­wa­niem się ludź­mi. Więc nie ma ry­zy­ka, że oba­le­nie so­cja­li­stycz­ne­go pań­stwa oba­li so­cja­li­zm. Pry­wat­ny so­cja­li­zm, tak jak wszyst­ko, co je­st pry­wat­ne, bę­dzie lep­szy od so­cja­li­zmu pań­stwo­we­go. Na­wet pry­wat­ny ka­pi­ta­li­zm je­st lep­szy niż pań­stwo­wy.

Grzegorz GPS Świderski
t.me/KanalBlogeraGPS

------------------------------

Zdjęcie prawyborcze <- po­przed­nia not­ka

na­stęp­na not­ka -> Grabież się nie opłaca!

------------------------------

Ta­gi: gps65, socjalizm, wolny rynek, folwarki socjalne

GPS
O mnie GPS

Blo­ger, że­gla­rz, informatyk, trajk­ka­rz, sar­ma­to­li­ber­ta­ria­nin, fu­tu­ry­sta. My­ślę, po­le­mi­zu­ję, ar­gu­men­tu­ję, po­li­ty­ku­ję, fi­lo­zo­fu­ję.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo