TV Trwam dogoniła TVPInfo i nadal wyprzedza TVP1 i Polsat w comiesięcznym raporcie Instytutu Monitoringu Mediów („Najbardziej opiniotwórcze [tj. najczęściej cytowane przez inne] polskie media w listopadzie 2013 roku”).
Miesiąc temu toruńska stacja telewizyjna była w tym rankingu IV (za TVN24, TVN i TVPInfo), a w listopadzie już III-IV (za TVN24 i TVN, ale ex aequo z TVPInfo).
Analiza częstotliwości cytowania poszczególnych mediów przez inne media wykazała, że od 1 do 30 listopada TV Trwam i TVPInfo były cytowane po 36 razy (wygrała TVN24; 215 cytowań) a od 1 do 31 października TV Trwam cytowano 140 razy, TVP1 – 90, a TVN24 – 282 razy.
Poza tym w listopadowym rankingu IMM:
- „Nasz Dziennik” wypadł z pierwszej piętnastki „najbardziej opiniotwórczych mediów” i z pierwszej dziesiątki „najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych”, miał mniej niż 50 cytowań (w październiku 104 cytowania dały mu XIII miejsce wśród mediów i VIII wśród tytułów prasowych);
- „wSieci” zajęło IV-V miejsce wśród „najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników” (45 cytowań); w październiku było poza pierwszą piątką (mniej niż 52 cytowania);
- portal niezależna.pl wypadł z pierwszej dziesiątki „najbardziej opiniotwórczych portali internetowych” i miał mniej niż 19 cytowań (w październiku miał ich 22 i zajął IX miejsce);
- dwa inne prawicowe portale też miały mniej cytowań niż w październiku, ale poprawiły swoje miejsca w rankingu „najbardziej opiniotwórczych portali internetowych”: wPolityce.pl w październiku było VI (41 cytowań) a w listopadzie V (32 cytowania) natomiast fronda.pl z X miejsca (22 cytowania) awansowała na IX (21 cytowań).
Badania wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których padały nazwy mediów: tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. (…) Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. (…) Analiza obejmuje wszystkie przekazy, w których cytuje się lub powołuje na doniesienia, które pierwotnie pojawiły się w innych środkach przekazu. (…) Do raportu są kwalifikowane publikacje odwołujące się do artykułów, wypowiedzi, stwierdzeń, które pojawiły się na łamach bądź antenie innego medium, pod warunkiem, że nie są omawiane w kontekście przeglądu mediów oraz nie są przedrukiem z innego medium. (…) Do sumy powołań nie są wliczane wzajemne cytowania w obrębie mediów oraz ich wydań internetowych powiązanych kapitałowo. (…) Analiza obejmuje ponad 900 gazet i czasopism, 11 stacji telewizyjnych i wybrane programy w 9 rozgłośniach radiowych.
Inne tematy w dziale Rozmaitości