HaloBiznes HaloBiznes
54
BLOG

Polski producent opakowań rozpycha się w regionie DACH

HaloBiznes HaloBiznes Gospodarka Obserwuj notkę 0
MAZOP Group S.A., polski producent opakowań dla e-commerce, przemysłu i branży motoryzacyjnej, odnotowuje wyraźne efekty wdrażanej w ubiegłym roku strategii rozwoju w regionie DACH. W drugim kwartale 2025 roku produkty spółki zamówiło 97 klientów w porównaniu do 36 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jednocześnie sukcesywnie rośnie wartość zamówień a na rynek niemieckojęzyczny wprowadzono nowe linie opakowań przemysłowych.

W 2024 roku MAZOP Group podjęła kluczową decyzję o rezygnacji ze współpracy z pośrednikami handlowymi na rynku niemieckim na rzecz budowy własnych struktur sprzedażowych. W efekcie powołano spółkę MAZOP GmbH z siedzibą w Monachium, której celem było przejęcie pełnej kontroli nad procesem sprzedaży, lepsze zrozumienie potrzeb lokalnych klientów oraz zwiększenie marżowości poprzez wyeliminowanie kosztów pośrednictwa. Decyzja wiązała się początkowo z koniecznością poniesienia znacznych nakładów inwestycyjnych.

– Dodatkowym wyzwaniem była konieczność budowy portfela klientów od zera oraz zastąpienie relacji handlowych dotychczas prowadzonych przez zewnętrznych dystrybutorów. Liczyliśmy się z tym, że transformacja modelu sprzedaży przełoży się krótkoterminowo na spadek przychodów, jednak już dziś widzimy, że inwestycja była trafna. W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaliśmy nasze produkty do 65 klientów, a w drugim kwartale już do 97. Jeszcze większą dynamikę widzimy zestawiając te dane z poprzednim rokiem – mówi Krzysztof Rusin, prezes zarządu MAZOP Group S.A.

W ślad za rozwojem struktury sprzedaży widoczne jest również większe zainteresowanie flagowymi produktami spółki. W drugim kwartale 2025 roku odnotowano sukcesywny wzrost sprzedaży opakowań membranowych Fixbox oraz zabezpieczeń piankowych na rynek DACH .

– Decyzja o budowie własnej struktury sprzedażowej w Niemczech była wymagająca, ale konieczna, jeśli chcemy realnie budować naszą obecność w regionie DACH. Co istotne, w drugim kwartale rozpoczęliśmy również sprzedaż opakowań przemysłowych na tych rynkach. To segment, który przy mniejszej skali zamówień może zapewniać nam znacznie wyższą marżę niż klasyczne opakowania dla e-commerce – komentuje Paweł Kocyk, wiceprezes zarządu MAZOP Group S.A.

Region DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria) pozostaje jednym z istotnych kierunków ekspansji MAZOP Group. Pozytywne wyniki sprzedażowe w tym regionie są istotnym potwierdzeniem, że spółka skutecznie realizuje przyjętą strategię i poprawia efektywność działania na głównych rynkach eksportowych. Produkty MAZOP Group trafiają dziś do 24 krajów, a eksport odpowiada za niemal 60% przychodów Grupy.

W pierwszym kwartale 2025 roku MAZOP Group odnotowała skonsolidowane przychody w wysokości 11,4 mln zł (+16% rdr), EBITDA na poziomie 1,3 mln zł (ponad 2,5-krotny wzrost rdr) oraz zysk netto blisko 0,5 mln zł, co jest znaczącą poprawą względem 0,2 mln zł straty rok wcześniej.

W maju 2025 roku spółka zadebiutowała na rynku NewConnect, prezentując inwestorom skalowalny model biznesowy, silne fundamenty operacyjne i ambitny plan ekspansji międzynarodowej.


HaloBiznes
O mnie HaloBiznes

Biznesowe spojrzenie. Najnowsze informacje o polskiej giełdzie oraz biznesie. Analizy, opinie raporty, komentarze.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka