hephalump hephalump
948
BLOG

Fake news jako narzędzie walki z Kościołem

hephalump hephalump Kościół Obserwuj temat Obserwuj notkę 33

Kościoła nie da się zniszczyć... Już wielu tyranów próbowało wyeliminować Kościół przemocą, ale żadnemu się nie udało. Wszystkie te tyranie  upadły, a Kościół mimo prześladowań trwał.

No więc jak nie da się go zniszczyć z zewnątrz to trzeba próbować doprowadzić do stanu, w którym Kościół sam się zniszczy.

I do tego świetnie nadają się fake newsy.

Za ich pomocą można umacniać wrogów Kościoła. Wzmacniać ich w nich przekonanie, że Kościół to instytucja zdegenerowana.

I tak był oraz jest cel nagonki medialnej na Kościół. Tych wszystkich sugestii, że jego warstwę hierarchiczną tworzą ludzie upadli.

I niestety trzeba przyznać, że jest to działanie całkiem skuteczne.

Bo trafiało nie tylko do ludzi, którzy faktycznie i tak byli poza Kościołem.

Niestety była i jest to skuteczna metoda do wyciągania ze wspólnoty także ludzi o słabej wierze i łatwo poddających się sugestiom ze strony mediów.

Ale to nadal za mało by zniszczyć Kościół.

Niestety za pomocą fake newsów można uderzyć także w tych wiernych, którzy są przywiązani do tradycji i boją się wszelkich zmian jakie mogłyby ewentualnie pojawić się w życiu wspólnoty.

I taki moim zdaniem był i jest cel rozpowszechnianie fake newsa sugerującego, że możliwość rozdawania komunii przez kobiety jest "krokiem w stronę kapłaństwa kobiet".

W mojej opinii jest to plotka rzucona w przestrzeń i obliczona na to, że podważy ona zaufanie do hierarchii kościelnej w grupie wiernych o poglądach konserwatywnych.

I niestety jak widać u części komentujących ten fake news to ta metoda też działa.


hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo